Hoofdmenu

veer met nummer

Gestart door martien v. Deursen, maart 16, 2016, 16:45:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

martien v. Deursen

Van morgen vond ik bij de kraaienbergse plassen 5 bij Beers een hoopje veren waarschijnlijk van een houtduif,maar een postduif sluit ik ook niet uit.daar zaten twee genummerde veren bij (slagpennen),wie gebruikt deze nummering?graag hierover informatie.


Groetjes Martien

Johan Bos

Waarschijnlijk telefoonnummer van een Belgische postduif.
Groet,
Johan

Oenanthe

Citaat van: martien v. Deursen op maart 16, 2016, 16:45:53 PM
Van morgen vond ik bij de kraaienbergse plassen 5 bij Beers een hoopje veren waarschijnlijk van een houtduif,maar een postduif sluit ik ook niet uit.daar zaten twee genummerde veren bij (slagpennen),wie gebruikt deze nummering?graag hierover informatie.

Groetjes Martien
Sommige ringers stempelen het ringnummer op de staartpennen van de betrokken vogel. Dat levert informatie op als de betrokken veer wordt geruid en dus afgeworpen door de vogel. Maar op jouw foto staat geen ringnummer dus moet het inderdaad een telefoonnummer of andere code zijn die niet bij wilde vogels wordt gebruikt.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

OlivierO

Het lijkt mij (als Belg) inderdaad een Belgisch telefoonnummer. Meerbepaald uit Antwerpen.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

martien v. Deursen

Klopt helemaal,ik heb contact gehad met de eigenaar via e-mail,hij woont in de omgeving van Antwerpen,hij bedankte mij nog voor de moeite.


groetjes Martien