Gezocht: (tweedehands) telescoop

Gestart door JanHogenelst, maart 26, 2016, 23:20:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

JanHogenelst

Beste allemaal,

Zoals jullie wellicht ook hebben gelezen in het subforum 'Verrekijkers en telescopen' ben ik op zoek naar een goede telescoop. Ik had een tweedehands Swaro Habicht AT80 op het oog, maar bij deze telescoop blijkt wat vocht in de lens te zitten en is het dus niet geworden.

Mocht je een telescoop te koop hebben of weten dat iemand een goede scope verkoopt, dan hoor ik het graag. Mijn budget was ongeveer 500 euro, maar voor een goede tweedehandse telescoop ben ik bereid eventueel tot 750-1000 euro te gaan.

Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Jan

Jeroen Nagtegaal

Mijn ervaringen met Swarvski zijn heel goed. Mijn Verrekijker is er een 2 of 3 maal geweest zonder kosten.
Je had dus wellicht kunnen vragen of de AT80 voor je aankoop een service-beurt kon krijgen?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JanHogenelst

Ha Jeroen,

De verkoper gaat nu kijken of de scope gerepareerd kan worden. Inmiddels kijk ik verder naar een goede scope. Ik kan een Kowa TSN 823M (met fluoriet) lens gaan bekijken, maar ben wel een beetje terughoudend na die Swaro waar vocht in zat. Weet iemand wat een redelijke prijs voor de tweedehands Kowa is?

Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt!
Jan

Jeroen Nagtegaal

Ik heb een lange tijd een Kowa 821M (niet fluoriet) gehad. Een heel prima scoop waar ik destijds €500,-- voor betaald. Een 823 voor 600-700 lijkt me heel redelijk.

Voordeel van Swarovski is dat het binnenwerk net wat steviger en stootvaster is... Beide overigen meer dan goede telescopen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com