kastanjemineermotje?

Gestart door rrrrr, september 08, 2007, 22:20:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

rrrrr

Ik dacht eerst aan een kastanjemineermot, maar tijdens vergelijking met bevestigede waarnemingen ben ik niet zo zeker meer..........
Zeker het achterlijf lijkt anders.
Wie brengt uitkomst?

Rob van der Rol

Elachista

Groet,
Tymo

rrrrr

tige tank foar de snelle reaksje.

Rob

Eddy Clerx

Jao, det is dae waal, sjnel!, sjlum menke!

Robert Heemskerk

volgens mij moeten jullie je toetsenbord eens schoonmaken..  :blink:

enkele toetsen blijfen denk ik hangen  :lol:  

Elachista

#5
Net eamelje, wy Nederlanders bin gewoan bliid mei de ferskeidene talen dy we hawwe  :P  
Groet,
Tymo

Robert Heemskerk

#6
Maar het is voor een half-fries (hoalf freass?:D ) makkelijker om te lezen dan dat iemand je aanspreekt.
Ik werd laatst aangesproken door een oudere man in de buurt van Tijnje en ik moest een aantal keren mij excuseren dat ik niet verstond wat hij zei.
Op een gegeven moment wist ik het!, hij zei '' dat is een mooie dikke boom waar je goed onder kunt schuilen voor de regen'' Dat was echt heel erg moeilijk te verstaan, ook met dialect denk ik..

Ik heb hem verteld dat ik uit N-holland kwam en toen zei hij glimlachen ''dan ben je half fries'', wat ik weer verstond als ''dan ben jij fries'' maar wat later begreep ik het en moest toch wel lachen om deze ontmoeting.

Nu stop ik, anders wordt in de praat maar raak gegooid..

rrrrr

Misschien moet er onderscheid gemaakt worden tussen een taal (Fries) en een dialect?
Of ben ik nu gevaarlijk bezig?
:whistle:

Rob

han.endt

#8
CiteerMisschien moet er onderscheid gemaakt worden tussen een taal (Fries) en een dialect?
Of ben ik nu gevaarlijk bezig?
:whistle:

Rob
Nee hoor. Fries is een officiële taal en geen dialect. Zelfs niet verwant aan het Nederlands. In de rest van Nederland worden dialecten van het Nederlands gesproken. Dit op wetenscheppelijke basis.

Maar dir ie eigenlijk vreeeeeeselijk off-topic.

Sifco

Dit is Phyllonorycter ulmifoliella!

gr.
Sifra
Groet,
Sifra

http://www.microlepidoptera.nl

Determineer rupsen en vraatsporen van minerende microlepidoptera met behulp van bladmineerders.nl (Dr. Willem Ellis) http://www.bladmineerders.nl


Elachista

De gracillaridenkenner zal het weten  :duim:  Ik ging te veel mee met de gegeven naam, maar de banden zijn te breed voor ohridella. Een hele verheldering.
Groet,
Tymo

rrrrr

Oké.
Ik pas de melding aan.

Rob van der Rol