Rood Bekermos?

Gestart door han.endt, november 06, 2005, 13:40:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

han.endt

Dit is volgens mij geen Rafelig Bekermos, maar Rood Bekermos. Dat is toch te enige met dergelijke apotheciën? Dat mos wat er tussen groeit ziet er ook mooi uit. In de Veldgids kan echter zo gauw niets vinden.
http://www.waarneming.nl/foto_details.php?id=24349

Danielle

Hai Han,

Volgens mij heb je gelijk hoor (volgens biodiv.nl), ik zal de waarneming aanpassen. Jammer dat die van mij niet rood is, had de determinatie iets makkelijker gemaakt  ;) .

Groetjes,
Danielle

Groetjes,
Danielle

Corryabbink

Er staat een Wolfsklauw bij het bekermos.  Lijkt wel de Grote wolfsklauw die heeft lange glasharen. Dat kan ik niet goed zien op de foto. Misschien zijn er nog meer foto's gemaakt. Zou een mooie vondst zijn.

:rolleyes:  :blink: Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

han.endt

#3
Dat zou het zeker zijn, maar Grote Wolfsklauw ken ik wel, staat bij mij op enkele plaatsen in de buurt. Ziet er toch anders uit, maar dat kam misschien aan de vindplaats liggen?

han.endt

Nee, het is geen Grote Wolfsklauw. De stengeltjes zijn hoogstens 2 cm. lang en dan al bruin.

Corryabbink

Zo ken ik ze ook Han maar een beginnende populatie ligt toch meer plat over de grond. De uiteinden richten zich pas later op. Heb ik nog wel foto's van die zal ik binnenkort op de site zetten. Bovendien leek ze me glasharen te hebben dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn als je het dichtbij kunt bekijken.

:o  :lol: Corry.

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

han.endt

#6
Alle andere wolfsklauwen vallen in ieder geval om diverse redenen af of laten we ons in de maling nemen door aparte plantjes van Moeraswolfsklauw.

Corryabbink

Zou kunnen. Echter Rood bekermos bij Moeraswolfsklauw zou wel een beetje vreemd zijn. Maar alles is mogelijk.

Zoals een foto bekijken op bekermos en besluiten met wolfsklauwen. Misschien kan Daniëlle er antwoord op geven.

:D  :D Corry.



met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

han.endt

Hier een andere foto. Wat daar onderaan bungelt lijkt erg op Moeraswolfsklauw.
http://www.waarneming.nl/foto_details.php?id=24347

Corryabbink

Hoi Han,

Je kunt van mij helemaal gelijk krijgen. In de natuur is niets onmogelijk. Ik wou je toch nog even een foto laten zien van een jonge Grote wolfsklauw en dan is het voor mij over. Was leuk met je te discussiëren maar zonder meer gegevens komen we er toch niet uit. In ieder geval was het geen mos en daarmee begon de discussie.
:rolleyes:  :rolleyes:  ^_^ Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Danielle

#10
ImageShack
(nou ja ik krijg de link niet goed, zodat je de grootste afbeelding krijgt)

Sorry voor mijn late reactie, maar misschien mag dit nog wat duidelijkheid scheppen.....

Enehhh... relax please B) . We zijn met onze hobby bezig, niet met het werk. Moet wel leuk blijven.... ^_^ . Mos of plantje ik ben blij met m'n rode bekermosje... :D.

en eh Han, van HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!  :feest:
Groetjes,
Danielle
Groetjes,
Danielle

han.endt

Citeeren eh Han, van HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!  :feest:
Dank je wel  :)

Enne eerlijk delen hè:

Corryabbink

Die ziet er lekker uit  :rolleyes: We drinken er een op. :feest: Proost.

Corry. :duim:  :duim:  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"