Pop van een nachtvlinder? Op naam te brengen?

Gestart door Josee, februari 27, 2016, 15:39:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

Het betreft deze waarneming[/size]http://waarneming.nl/waarneming/view/114964151onzeker Macronachtvlinder onbekend - Heterocera indet. gezien op 2012-09-03 Texel - Polder het Noorden - Prins Hendrik

Foto's:

bij voorbaat dank
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Josee

Toch van één van de witjes? Groot koolwitje? Er zijn best veel kleurverschillen en variaties in de tekeningen...  :-[

josée van oers

Rayan Majoor

Hmm... nu ik er even naar kijk blijkt dit inderdaad niet zo'n makkelijke te zijn. Een foto van alleen het bovenaanzicht maakt het niet heel makkelijk. Ik twijfel erg tussen klein koolwitje en klein geaderd witje maar het lijkt mij een bepaalde vorm van de pop van het klein geaderd witje. Deze vorm heb ik zelf nog nooit in het echt gezien en dacht daarom op het eerste moment aan het klein koolwitje, maar na even er wat beter naar gekeken te hebben denk ik toch wel iets meer dat het toch het klein geaderd witje is. Groot koolwitje lijkt me niet...
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Josee

:duim: Na mijn speurtocht en vergelijkingen kwam ik tot dezelfde conclusie maar met een ? Gestaag hoop ik attenter te worden in mijn opnames van meerdere kanten  ;D  Dankjewel voor je moeite!

josée van oers