Terecht een geelkop? Nee => Chrysoperla carnea s.l.

Gestart door Josee, februari 27, 2016, 15:35:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

Het betreft deze waarneming gezien op 2012-09-03 Texel - Polder het Noorden - Prins Hendrik

°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

arpwifi

Hoi Josee,

Ik zie er geen Pseudomallada flavifrons ("Geelkop") in.

Dit zijn de details die je moet herkennen om er een geelkop van te maken:


Het zal zéééér waarschijnlijk gewoon Chrysoperla carnea s.l. zijn, maar ook dan moet je dergelijke dingen scherp kunnen zien om echt zeker te zijn.

Zijn je originele foto's groter?
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Josee

Ja ik had jouw details al gevonden en deze foto opgeblazen, maar kon ook te weinig details vaststellen. Het is de 1ste in mijn verzameling met zo'n duidelijk geel kopje. Ook alleen bovenaanzicht is te beperkt natuurlijk. Ik ga bij deze soort wel beter kijken voortaan! Dank weer en fijne dag

°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

arpwifi

De vleugeladering is net niet echt lekker te ontwarren - vergelijk hiermee:


Maar op de grotere foto kan ik net de wangvlekken (voor de ogen) herkennen, dus maak er maar Chrysoperla carnea s.l. van en zet die laatste foto van jou er dan ook even bij :)
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Josee

 :duim: Echt wel verrassend die minimale verschillen die van invloed zijn! En de wetenschappers die dat precies in kaart brengen zijn  :duim:


Merci
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Josee

Hee dear brother Arp  ;D we hadden over deze al eens van gedachten gewisseld. Ik wist het, maar kon het topic niet meer terugvinden. Vandaag dus wel. Dubbel aandacht van je gevraagd én gekregen  ;)
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Arp

Kruisverwijzing:
https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=418484.msg2196457#msg2196457

Okay, destijds wat langer gekeken misschien, maar het blijft erg onduidelijk die wangvlekken, dus de conclusie blijft dezelfde: Het zal wel C.c.s.l. zijn, dus daar staat'ie wel goed, maar om het nou te valideren ....  :-X ... dus vandaar dat er geen vinkje op was gekomen
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Josee

Zo staat het er ook  :angel: en niet te beoordelen, is niet te beoordelen daar kan ik prima mee leven. Wens je fijne dag  :duim:
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers