slechtvalk?

Gestart door landloper, februari 25, 2016, 20:01:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

landloper

kleine slechtvalk of smelleken?


bvd
j de groot
j de groot

Alexander Devos


Jan Borst


landloper

ik denk het ook gezien de baardstreep en de vrij forse snavel. wel een kleintje dan.

j de groot
j de groot

Jan Borst

Citaat van: landloper op februari 25, 2016, 20:34:07 PM
ik denk het ook gezien de baardstreep en de vrij forse snavel. wel een kleintje dan.

j de groot

Er ligt geen liniaal langs en er staat verder ook niets in de buurt waar je de grote mee kunt bepalen, dus daar durf ik niks over te zeggen.

Alexander Devos

Ik ga toch voor tweede kalenderjaar slechtvalk.  Baardstreep is inderdaad te dik voor smelleken (maar valt mij dik tegen voor slechtvalk).  Op de oorstreek ontbreekt ook het als wat men omschrijft als een 'dubbele baardstreep'.  Bij vergelijking van foto's lijkt het streeppatroon op de buik ook meer op dat van andere slechtvalken dan op dat van de smellekens.

OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alexander Devos

Het kleine formaat zal eerder wijzen op een mannetje dan op een vrouwtje.  Mannetjes zijn normaal kleiner.  In deze recente post is dit duidelijk te zien, hoewel we niet weten hoeveel hoger het mannetje vloog:
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=350371.0

OlivierO

Nu is er Toendraslechtvalk van gemaakt. Of het een Smelleken of een Slechtvalk is weet ik ook niet, maar een Toendra lijk het mij alleszins niet.  :huh:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

snwja3

Citaat van: OlivierO op februari 28, 2016, 18:38:59 PM
Nu is er Toendraslechtvalk van gemaakt. Of het een Smelleken of een Slechtvalk is weet ik ook niet, maar een Toendra lijk het mij alleszins niet.  :huh:

?????? Je weet niet of het Smelleken/Slechtvalk is, maar wel dat het geen toendra is? Waarom dan niet?
Wietze Janse

landloper

Ik snap de consternatie maar ik 'mocht' er een toendraslechtvalk met een vraagteken van maken van de autoriteiten van waarneming.nl zelf. Ik leg mij daar deemoedig bij neer. :)
j de groot

Guus Peterse

Maar je hebt er nu dus een toendraslechtvalk zonder vraagteken van gemaakt. Lijkt me een stap te ver.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

OlivierO

Citaat van: snwja3 op februari 28, 2016, 19:38:52 PM
Citaat van: OlivierO op februari 28, 2016, 18:38:59 PM
Nu is er Toendraslechtvalk van gemaakt. Of het een Smelleken of een Slechtvalk is weet ik ook niet, maar een Toendra lijk het mij alleszins niet.  :huh:

?????? Je weet niet of het Smelleken/Slechtvalk is, maar wel dat het geen toendra is? Waarom dan niet?

Straf hé!  ;)
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

landloper

shit, excuus, nu is ie weer een vraagteken. over en uit.
j de groot

Alexander Devos

Toendraslechtvalk is voor mij een volstrekt onbekende soort.  In mijn gidsen staat er zelfs niets over in.  Kan iemand de kenmerken opsommen of mij een link naar een artikel hierover geven?

Alvast bedankt.