Hoofdmenu

keverlarve?

Gestart door sliobaarde, februari 25, 2016, 14:15:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

sliobaarde

Ik neem aan dat dit een keverlarve is. Weet iemand ook van welke/

groet, Sjek

jan cuppen

Rhantus- of Colymbetes-larve, 1e stadium.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Douwe van der Ploeg

Graag altijd locatie en datum van de waarneming geven. In Limburg zijn andere soorten te verwachten dan op Vlieland, en in Canada ook weer andere dan in Vietnam. Het is handig om de waarneming eerst in te voeren (als kever onbekend) en dan de knop "Determineren via het forum" te gebruiken, zo komt de benodigde info gelijk mee, worden de foto's minder gecomprimeerd (en zijn dus meer details zichtbaar), staan de foto's slechts één keer op de server (scheelt ruimte en dus geld) en is de waarneming ook gelijk ingevoerd, waardoor een admin het bijv. eventueel direct kan goedkeuren. Ook zijn er validators die meer op de site kijken dan op het forum, en kan je op die manier dus ook van die kenners sneller een reactie verwachten.
Douwe van der Ploeg

sliobaarde

Jan, dank je wel voor je reactie. Zijn de twee groepen op basis van foto's te onderscheiden? Ik heb namelijk meerdere opnamen gemaakt.

groet, Sjek

sliobaarde

Determineren via het forum is mij nog steeds niet gelukt, Douwe.

groet, Sjek

jan cuppen

Citaat van: sliobaarde op februari 26, 2016, 11:27:17 AM
Jan, dank je wel voor je reactie. Zijn de twee groepen op basis van foto's te onderscheiden? Ik heb namelijk meerdere opnamen gemaakt.
Lastig, je moet veel scherpere foto´s dan deze hebben van de beharing van de poten, de laatste abdominale segmenten met cerci en een exacte meting van lengte en breedte van het kopkapsel. Dan nog kom je vaak alleen tot genus. Beide genera komen door heel Nederland voor.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

sliobaarde

Lastig, zo niet onmogelijk.

groet, Sjek

sliobaarde

Staat op de eerste foto hetzelfde beestje en op de tweede eentje uit een andere levensfase?

groet, Sjek

sliobaarde

Ik heb nog wat plaatjes toegevoegd met bijbehorende vragen.

groet, Sjek