twijfel muizestaartzwam

Gestart door spanjool, september 06, 2007, 21:11:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

spanjool

vind em er niet echt als muizestaart uit zien. zeker niet in vergelijking met eerdere waarnemingen daarvan.
Trouwens die dennekegel zit vol met een of ander korstzwam gedoetje. iets in de buurt van Chaetosphaerella phaeostroma
Vriendelijke groet, Henk Gremmer

spanjool

even onder de stereo
Vriendelijke groet, Henk Gremmer

spanjool

eerdere waarneming van muizestaartzwam. Hoe bedoel u vroege waarneming 15 juli.
Vriendelijke groet, Henk Gremmer

kvb

Henk

Ik weet het absoluut niet zeker maar zijn die juli dingen geen dennenkegelzwammen? Dat is een "voorjaarssoort" Ik heb ze zelf nooit gevonden maar Dini en Ismael wel.

Kik


Fot 1 is voor mij ook muizenstaart.

spanjool

Kik, misschien kan Salomo er een oordeel over vellen.
Vriendelijke groet, Henk Gremmer

Ismael

gezien de behaarde steel denk ik wel dat t de muizestaart is ja
Groeten Ismaël Wind

Nico Dam

Jongelui,
De recente foto's zijn m.i. typisch Muizestaartzwam (volgens Marjo ook), maar die van Juli zijn Mycena's.
Groet,
Nico

spanjool

Dag Nico en Marjo, als jullie dan ook nog even vertellen welke mycena's, zijn we direkt klaar.
Vriendelijke groet, Henk Gremmer

Arno van Stipdonk

Henk,

Nico bedoelt de 3e foto.

spanjool

Begrijp ik, als er toch iets de naam muizestaart verdient zou ik het van juli wel vinden.
Vriendelijke groet, Henk Gremmer

Stip

Hi Henk,
Volgens mij heeft Gerrit in de roos geschoten met die melksteelmycena uit juli,
helaas niet meer te achterhalen maar muizestaart is het volgens mij niet. Die van nu denk ik wel.
Groet Stip
Groeten Stip
www.helotiales.nl

spanjool

Hoi allemaal, ik geloof jullie onmiddelijk wat die 3e foto betreft, maar kan iemand me dan die enorme beharing verklaren?  Omschrijving in bv Gerhardt "Steel gekleurd als de hoed, glad en kaal, bij doorbreken een wit melksap afscheidend"
Als zo,n paddo zich niet aan de regels houd wordt het wel een zooitje hé  :(  
Vriendelijke groet, Henk Gremmer

Stip

Hoi Henk,

Ik kan het niet verklaren maar een feit is dat je het wel vaker bij verschillende strooiselbewonende Mycena's ziet.
Als de Paddenstoelen helemaal klopppen met het boekje hoef je je pas echt zorgen te maken :grin:
Stip
Groeten Stip
www.helotiales.nl

spanjool

Vriendelijke groet, Henk Gremmer