Hoe het ‘telbeleid’ beter zou kunnen op waarneming.nl

Gestart door Daandrukker, februari 08, 2016, 16:51:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

Daandrukker

#30
Inmiddels de Standaardlijst 2003 gevonden. Prachtig document, het beantwoordt veel van mijn vragen.

Dank Willemien en Marco voor jullie bijdrage. Altijd leuk om te lezen hoe verschillende mensen botaniseren.

Over het taboe wat volgens Herman niet bestaat: dat taboe wordt geïllustreerd door dit topic: ik bied aan om vrijwillig een gigantische klus te doen (in de donkere winteravonden) om soorten in te delen in de juiste status op waarneming.nl. In de daarop volgende reacties wordt enkel negatief gereageerd met als ENIGE reden dat ik een aantal lijsttechnische aspecten in het achterhoofd heb.

Een beetje lullig als je het mij vraagt.
Vriendelijke groeten,
Daan Drukker
Validatiecoördinator bij EIS-Kenniscentrum Insecten

HPM

Citaat van: Daandrukker op februari 09, 2016, 08:43:40 AM
Inmiddels de Standaardlijst 2003 gevonden. Prachtig document, het beantwoordt veel van mijn vragen.

Dank Willemien en Marco voor jullie bijdrage. Altijd leuk om te lezen hoe verschillende mensen botaniseren.

Over het taboe wat volgens Herman niet bestaat: dat taboe wordt geïllustreerd door dit topic: ik bied aan om vrijwillig een gigantische klus te doen (in de donkere winteravonden) om soorten in te delen in de juiste status op waarneming.nl. In de daarop volgende reacties wordt enkel negatief gereageerd met als ENIGE reden dat ik een aantal lijsttechnische aspecten in het achterhoofd heb.

Een beetje lullig als je het mij vraagt.

Dit kan ik toch niet laten liggen, Daan. Je doet nu net of je dit topic begon met een aanbod, maar dat aanbod staat in een pagina tekst alleen maar ergens tussen neus en lippen vermeld "(wil ik wel doen, duurt dan wel even)". Het telaspect is heel wat prominenter in je verhaal en een paar berichten later zeg je zelfs "Het gáát mij juist om die lijstjes".
Je wist ook duidelijk niet hoe een en ander bij planten in zijn werk gaat.
Herman van der Meer

Daandrukker

#32
Niet zo zwartkijken Herman, daar wordt het forum zo lelijk van.

Oh en als je toch bezig bent: stop eens met al die drogredenaties en het verdraaien van commentaren met als enige reden om iets negatiefs te kunnen zeggen. Lees een keer al je bijdrages op dit forum terug, dan realiseer je je misschien dat je bijna nooit iets leuks zegt.
Vriendelijke groeten,
Daan Drukker
Validatiecoördinator bij EIS-Kenniscentrum Insecten

HPM

Citaat van: Daandrukker op februari 09, 2016, 09:23:25 AM
Niet zo zwartkijken Herman, daar wordt het forum zo lelijk van.

Oh en als je toch bezig bent: stop eens met al die drogredenaties en het verdraaien van commentaren met als enige reden om iets negatiefs te kunnen zeggen. Lees een keer al je bijdrages op dit forum terug, dan realiseer je je misschien dat je bijna nooit iets leuks zegt.

Vooroordelen dus. Beperk je in deze discussie alsjeblieft tot wat er hier wordt gezegd en ga daar dan ook op in. Ik zeg niets onredelijks en het verschilt niet van dat wat anderen zeggen, hoewel sommigen reacties van anderen beduidend meer "minachtend" en "zwartkijkend" zijn. Van verdraaien van commentaren door mij is geen sprake. Ik citeer je letterlijk.
Als je op deze manieren reageert heeft discussiëren geen enkele zin.
Herman van der Meer

Henri van Dodeweerd

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

René Bult

#35
Citaat van: Willemien Troelstra op februari 09, 2016, 00:17:41 AM
(Ik wil alle andere forumdeelnemers ten zeerste afraden om op deze reactie van mij te reageren want dan ontspoort dit topic waarschijnlijk helemaal.)
Is al helemaal ontspoord mijns inziens. Een slotje zoals Henri voorstelt of damage control is het enige wat rest.
met vriendelijke groet,
René