afwijkend exemplaar binnen grauwe ganzengroep

Gestart door annelies vriens, januari 24, 2016, 23:45:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

annelies vriens

Kan ik dit [wel aparte en mooi] exemplaar tot de grauwe gans rekenen? Kwam met grote groep van ca. 25 grauwe ganzen aanvliegen naar grote niet aangelegde plas.

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/114210676
onzeker Grauwe Gans - Anser anser gezien op 2016-01-22 Wissenkerke - Inlaag Keihoogte
Foto's:


Toelichting:
ook via Forum
bij voorbaat dank Annelies Vriens

mgieskens

Lijkt mij er eentje met een hoog gehalte aan boerderij-/parkganzen genen.
Wat technisch gezien dan weer wel variatie binnen dezelfde soort is.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

annelies vriens

Michèll, dank voor je reactie. Ja, parkgans kwam ook bij mij op maar de groep grauwe ganzen vlogen af en aan naar deze plas m.a.w. even plas bezoeken om vervolgens naar weiland te vliegen. Na ca. 1 uur hetzelfde ritueel.
Enfin, ik wijzig de waarn. naar parkgans hoewel hij een ''fraaiere'' naam verdient.....
Vriendelijke groet, Annelies Vriens

Kasper S

Citaat van: annelies vriens op januari 25, 2016, 00:35:06 AM
Michèll, dank voor je reactie. Ja, parkgans kwam ook bij mij op maar de groep grauwe ganzen vlogen af en aan naar deze plas m.a.w. even plas bezoeken om vervolgens naar weiland te vliegen. Na ca. 1 uur hetzelfde ritueel.
Enfin, ik wijzig de waarn. naar parkgans hoewel hij een ''fraaiere'' naam verdient.....
Vriendelijke groet, Annelies Vriens
Velen vinden dat parkplasje maar een saaie bedoeling en verwilderen, trekken met wilde ganzen op en komen zo dus tussen de echte jongens terecht. En parkgans is nog netjes, vergeleken met Soepgans ;-).
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

annelies vriens

Beste Kasper, dank voor je interessante uitleg! En tja, soepgans, zo wil je toch echt niet genoemd worden.
Vriendelijke groet, Annelies Vriens