Ree? Damhert? > Damhert

Gestart door Michiel en Milka, januari 30, 2016, 13:12:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Michiel en Milka

Bij deze twijfel ik, mede door de locatie. Damhert is daar nl. nooit eerder gezien, behalve dan achter een hek. Het gedrag vond ik echter vreemd. Hij kwam over een open stuk recht op ons afgerend, bleef even staan en keerde toen terug naar de plek van de foto. Dus als het al een damhert is, dan lijkt hij me ontsnapt uit de tuin bij het restaurant.
Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/113518012
onzeker Ree - Capreolus capreolus gezien op 2015-12-30 Rhenen - Blauwe Kamer - Gelderland
Foto's:
Groet, Michiel

jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Rob Koelman

Idd damhert. Die krengen duiken ook overal op...  ;)
Met vriendelijke groet, Rob

Michiel en Milka

Dank. Ik zet hem op zeker Damhert.
Groet, Michiel

Oenanthe

#4
Citaat van: Rob Koelman op januari 30, 2016, 14:17:31 PM
Idd damhert. Die krengen duiken ook overal op...  ;)
Ze worden veel gehouden door particulieren en die laten nogal eens een overtollig exemplaar los in de natuur. In de duinen zijn de beheerders zelfs genoodzaakt geweest een daarvoor zeer geschikte en regelmatig gebruikte parkeerplaats ontoegankelijk te maken voor aanhangers.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

stefanhageman

#5
Er lopen sinds september 2015 zo'n 4 à 5 exemplaren in De Blauwe Kamer. Ze zijn in de bronst ontsnapt uit het hertenkamp bij het restaurant. Van de beheerder mogen ze voorlopig blijven totdat er een mogelijkheid ontstaat ze te vangen/te lokken naar het hertenkamp. Blijkbaar is dat sinds september nog niet gelukt. 
Stefan Hageman


Michiel en Milka

Zoiets lag eigenlijk wel voor de hand. Ik zet hem dan maar op ESC.
Groet, Michiel