Hoofdmenu

Bynolyt

Gestart door Robert, september 04, 2007, 18:01:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Robert

hallo,

ik wil een nieuwe telescope kopen en vond het merk bynolyt.
het merk trok mij aan omdat het niet heel duur was. ik zoek een scope van ongeveer 500 euro mag wel iets meer worden
heeft iemand ervaring met dit merk? en nog andere suggesties.

gr robert
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

grutto

Bynolyt is helemaal geen verkeerd merk.

Volgens mij verkoopt de vogelbescherming deze ook met hun eigen logo er op.


Groet,


Grutto


ps

De importeur is technolyt zie hun site   www.technolyt.nl

Groet
Tjeerd

marcel123

Alleen ervaring met hun kijker en die is gezien de prijs niet slecht.

P1234

Geldt ook voor mij. Ik heb jaren vogels gekeken met een Bynolytverrekijker en vind nog steeds dat ik er qua prijs-kwaliteitverhouding een prima koop aan heb gedaan. Ik heb dus geen reden om te twijfelen aan hun telescopen. Ik kan daar uit eigen ervaring echter niets over zeggen. Ik heb een Zeiss en ben daar uitermate tevreden over, maar qua prijs is die boven jouw budget.

Ik raad je wel aan om gelijk een goede telescoop te nemen. Ik ben destijds begonnen met een telescoop van mindere kwaliteit en dat betekende dat ik op een gegeven moment een andere heb gekocht. Dus; twee keer geld uitgegeven voor een telescoop.
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

Rinie van Reenen

Heb zelf ook een Bynolyt-telescoop (ook uit budgettaire overwegingen). Scherpte is niet optimaal (vooral bij grotere vergroting), maar het was ook een goedkope variant (410 gulden, misschien iets té budgettair gedacht...). Overigens voldoet hij in de meeste gevallen prima.
Belangrijk is, om niet te besparen op statief. Probeer er een goed stabiel statief onder te zetten (bijv. Manfrotto, via Marktplaats voor minder dan 100 euro). In veel gevallen geldt: beter 100 euro minder voor de telescoop betalen en wat extra tientjes aan het statief besteden, dan bezuinigen op het statief om een net wat duurdere scoop te kunnen betalen.
Groet, Rinie van Reenen

redmar_woudstra

CiteerIn veel gevallen geldt: beter 100 euro minder voor de telescoop betalen en wat extra tientjes aan het statief besteden, dan bezuinigen op het statief om een net wat duurdere scoop te kunnen betalen.
Daar kan ik over meepraten. Zelf een Swarovski AT80 telescoop, maar gebruikte een statief dat ik nog had staan. Was geen slecht statief, maar echt té licht. Echt waardeloos met zo'n zware scoop erop. Inmiddels een nieuw statief (Cullmann) gekocht, dat prima voldoet.

Robert, je komt uit de omgeving Groningen toch? Ga anders eens langs bij Combi Sipkes, in de Poelestraat. Behalve goed advies, hebben ze daar misschien nog wel een goede tweedehands staan (ze hadden laatst een Kowa voor een niet onaardig bedrag).
groet,
Redmar

Rinie van Reenen

Evt. ook www.kamera-express.nl, daar ook occasions, zij het niet enorm veel.
Groet, Rinie van Reenen