Welk kevertje is dit?

Gestart door Anser, januari 20, 2016, 18:15:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Anser

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/114110840
Kevers en Torren onbekend - Coleoptera spec. gezien op 2015-05-22 Enter - Entervenen
Foto's:




bij voorbaat dank jan wessels

------------einde kopiƫren----------------------------

arpwifi

Zoek eens bij de Scirtidae richting Cyphon ... vermoed dat het niet echt van zo'n foto gaat lukken ...
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Anser

Arp, Bedankt voor het aangeven van de richting.
Ik maak er Moerasweekkever spec. van of onbekend.
Gr. Jan.

arpwifi

Ik zie dat de Scirtidae inderdaad Moerasweekschilden genoemd worden ... dat is verwarrend ivm met de Moerasweekschildkever Silis ruficollis, wat dus een Cantharidae is, geen Scirtidae  :-\

Let dus even op daarmee...

We hebben ook geen "Scirtidae indet." zie ik. Voor deze zou ik denken dat Cyphon spec. "onzeker" een redelijke optie is, maar ik ken de Scirtidae niet goed.
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Anser

Arp, Bedankt. Ik was er al achter en heb er Cyphon spec. van gemaakt.
Gr. Jan.

jan cuppen

Het genus Cyphon moet vrijwel altijd op basis van het genitaal gedetermineerd worden.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen