Albino springstaart

Gestart door ligot, januari 13, 2016, 23:17:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

ligot

Welke naam geef ik dit beestje.

Jan van Duinen

Hoi Ligo,

Dit wordt een moeilijke, het beest is al zijn schubben kwijt, een van de Tomoceridae.

ligot

Hallo, Jan van duinen.
Die is dan waarschijnlijk pas verveld.

Jan van Duinen

Citaat van: ligot op januari 14, 2016, 00:46:49 AM

Die is dan waarschijnlijk pas verveld.

Hoi Ligot,

Pas vervelde dieren hebben hu schubben weer compleet, het zijn de dieren die al wat langer in hun huidige pakje rondlopen die hun schubben soms verliezen, bv als ze klem hebben gezeten.

arpwifi

Kan het zijn dat de foto niet zo scherp is als jij van jezelf gewend bent Jan? Ik meen wel wat bleke/witte schubben te zien ...

p.s. hmmmm ... of vergis ik me nou weer in de spiegelingen ...  :rolleyes:
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Jan van Duinen

Citaat van: arpwifi op januari 14, 2016, 09:52:24 AM
Kan het zijn dat de foto niet zo scherp is als jij van jezelf gewend bent Jan? Ik meen wel wat bleke/witte schubben te zien ...

p.s. hmmmm ... of vergis ik me nou weer in de spiegelingen ...  :rolleyes:

Hoi Arp,

Er zitten nog een stuk of vier schubben op, de zwarte vlekjes op het lichaam in de buurt van de poten, maar daarop kun je deze vier soorten niet uit elkaar houden, wat aan de complete beesten al moeilijk is.

arpwifi

Ja, die waren me ook opgevallen, maar ik meende in het wit ook schubvormen te zien ... bij vergroten naar vol formaat valt dat weer tegen  ;D
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

ligot

Hallo Jan van duinen en arpwifi,
ik heb hem opgeslagen als.. zijn schubben verloren. dank je voor de antwoorden.

Mvg ronny Ligot.

mberg

Heren,

Ik gok: Lepidocyrtus lignorum.

Met groet,

Matty
Matty P. Berg
Coordinator EIS-werkgroep Bodemfauna
Onderzoeker bodemfauna aan de Vrije Universiteit, Amsterdam, Rijksuniversiteit Groningen en Naturalis, Leiden
Aanspreekpunt Sectie Bodemfauna Nederlandse Entomologische Vereniging