wie weet wat dit is?

Gestart door Ingrid van Vlaanderen, januari 10, 2016, 12:02:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ingrid van Vlaanderen

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/113879594
Paddenstoel onbekend - Fungi indet. gezien op 2015-10-25 Dwingelderveld
Foto's:






bij voorbaat dank ingrid van Vlaanderen

Ook dit is een oudje genomen 25-10 Bij Spier Drenthe. hij was klein en viel op door zijn felle oranje kleur.

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Ingrid van Vlaanderen

Ok, bedankt Melchior. Nu jij het zegt, dom dat ik zelf niet op dat idee ben gekomen, misschien omdat ik ze nog nooit in die vorm en zo jong ben tegen gekomen.
Groet,
Ingrid

Melchior van Tweel

Citaat van: Ingrid van Vlaanderen op januari 10, 2016, 14:26:47 PM
Ok, bedankt Melchior. Nu jij het zegt, dom dat ik zelf niet op dat idee ben gekomen, misschien omdat ik ze nog nooit in die vorm en zo jong ben tegen gekomen.
Groet,
Ingrid
Domme vragen bestaan niet. Of eventueel zou je de vragen die niet gesteld worden dom kunnen noemen.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

wimperzwam

En waarom geen Hygrocybe cantharellus (Trechterwasplaat) ?

Mvgr.,
Henk Huijser.

Melchior van Tweel

Ook een goede vraag. Zou inderdaad kunnen. De aanhechting van de lamellen lijkt er een beetje tussen in te zitten. De bleke lamellen lijken naar Trechterwasplaat te wijzen. Ik durf geen zekerheid te geven...
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Ingrid van Vlaanderen

#6
Dank je Melchior en Henk.
De trechter wasplaat heb ik nog nooit gezien. Wat ik ook raar vond aan de vindplaats was, dat het in een brede grasstrook naast een pad groeide met daarachter een bomenrij en niet een gebruikelijk schraal grasveld ( tenminste zoals ik het bij Dorst ken). Als ik maar de foto's op de verspreidingsatlas kijk lijkt hij wel erg of de foto die Henk daar heeft geplaatst. Gaat het te ver om hem als zodanig in te voeren?
groet,
Ingrid