Hoofdmenu

Digiscoping

Gestart door frankcoenjaerts, september 03, 2007, 17:14:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankcoenjaerts

Hallo,

Misschien niet helemaal de juiste plek voor mijn vraag, maar ik denk zeker interessant genoeg voor veel andere gebruikers...

Ik overweeg de aanschaf van een telescoop met mogelijkheid tot het vastleggen van (bewijs-) plaatjes :wacko: . Zijn er wellicht gebruikers die mij "een kijkje in hun keuken" willen gunnen. Even los van de aanschafprijzen, wat zijn mooie, goed functionerende combinaties (scoop - adapter - camera / heb ik nog meer nodig??).

Hartelijk dank, Frank Coenjaerts

Met vriendelijke groeten,

Frank

Pim

Zelf ben ik zeer tevreden met de combinatie Swarovski telescoop met een Nikon coolpix 4500. Dit is naar mijn weten de enige camera met een onmisbaar klapscherm zodat je geen nekpijn krijgt bij het digiscopen. Nadeel echter is dat deze camera alleen nog tweedehands is te verkrijgen.

Op het forum van www.birdpix.nl staat zeer veel informatie over goede opvolgers van de coolpix 4500 en vele tips etcetera.

Succes ermee.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Klaas

Betaalbaarder en minstens evengoed:
Nikon Fieldscope 82ED + bv CP 4500 zonder adapter (lens past perfect op oculair).
Ikzelf digiscoop met een CP 5000 en dat gaat eigenlijk ookwel vlot (zonder adapter)

voorbeeldjes (wel onder gunstige omstandigheden)








Pim

Ik heb geen aandelen bij de firma Swarovski, maar ben wel van mening dat deze de kleuren vele malen beter weergeeft.

Over de prijs-kwaliteit verhouding valt wel wat te zeggen. De telescopen en verrekijkers van Swarovski zijn gewoon veel te duur.  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

frankw

#4
canon ps a95 en ik geloof 640hebben ook een uitklapbaarscherm,

die camera van jouw dat is toch een zwarte? ik meen die te hebben gezien toen met de waterspreeuw in velp?! 's ochtends heel vroeg, toen ie net op was gevlogen?

enne leica en swarovski geven het beste beeld, kowa ook best aardig, die van mij het slechtste (vanguard) ;)

Bram Rijksen

Het hoeft volgens mij allemaal niet zo duur. Een oude kowa TSN 4, een pvc-pijpje en een Olympus (eerst Sony CDW 5) kan al snel tot het volgende leiden. Als je een beetje handig bent maak je dus zelf een adaptertje en zelfontspanner.
Deze zat én dichtbij én was hyperbewegelijk. Ondanks dat toch acceptabel scherp en met reele kleuren.

frankcoenjaerts

Citeercanon ps a95 en ik geloof 640hebben ook een uitklapbaarscherm,

die camera van jouw dat is toch een zwarte? ik meen die te hebben gezien toen met de waterspreeuw in velp?! 's ochtends heel vroeg, toen ie net op was gevlogen?

enne leica en swarovski geven het beste beeld, kowa ook best aardig, die van mij het slechtste (vanguard) ;)
Wat een geheugen Frank!!!

Ik heb inderdaad een zwarte camera met uitklapscherm (Panasonic DMC FZ50, geweldige camera trouwens die ik iedereen kan aanbevelen). Overigens, of ik daar een adapter voor vind richting scoop waag ik te betwijfelen!!

Ennuh, met die waterspreeuw is het allemaal nog wel goed gekomen, die zat al weer snel op z'n favoriete stekkie ;)  ;)

dank voor alle info

frank
Met vriendelijke groeten,

Frank