Welke soort springstaartjes?

Gestart door floortje, januari 06, 2016, 18:37:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

floortje

Is er zo te zeggen welke soort dit kan zijn?
gr. Kiena

jvanleeuwen

Dicyrtomina ornata of saundersi moeilijk te zien met deze vergroting.

Gr Jan van Leeuwen

Marco de Haas

En op foto 1 ook D. fusca (de geheel paarse springstaartjes)
Met vriendelijke groet, Marco de Haas
Validator cicaden

Oproepje cicade-waarnemingen: zie hier.
Waardplanten cicaden: zie [url=http

floortje

Oke, bedankt Jan en Marco.
Is het handiger om de NIET uitvergrote foto's te plaatsen?
gr. Kiena

arpwifi

Hoi Kiena,

Jan bedoelt vast dat het groter had gemogen ;)

Je zult ze niet vergroot hebben, maar uitgesneden (waardoor het beestje wat groter op het scherm komt, maar dat is dus wat anders dan vergroten). Misschien heb je daarna zelfs wel verkleind om de de uitsnede weer op een voor het forum acceptabel formaat te krijgen. Weet ik niet, maar kan ik me voorstellen. Probeer eens uit het origineel van de tweede foto (dus niet de bewerkte versie), alléén het springstaartje linksboven uit te snijden - misschien komt die dan hier op het forum wat groter in beeld :)

P.S. Of stuur me een e-mail met de originele foto, dan kan ik er wat mee rommelen ...
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Jan van Duinen

Hoi Kiena,

Het zijn de op het moment veel voorkomende soorten in Drenthe, Dicyrtoma fusca, Dicirtomina ornata en Dicyrtonia saundersi.

Zoals Marco al zegt de paarse D. fusca, verder de meeste D. ornata en een enkele D. saundersi, op de tweede foto het dier tweede van links.