Gras- of Waterpieper?

Gestart door Paul van Eik, januari 04, 2016, 22:56:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Paul van Eik

Ik denk Graspieper, maar door die lichte wenkbrauwstreep zou het misschien ook een waterpieper kunnen zijn. Misschien dat iemand met meer Pieper-ervaring... Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Paul

frankneijts

Lijkt mij ook een Waterieper Paul, o.a. ook vanwege de bruine bovenzijde en de relatief spaarzame streping. Misschien heb je nog andere foto's?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

frankmeer

Volgens mij toch eerder een Graspieper. De lichte 'wenkbrauwstreep' zit volgens mij eerder op de teugel in plaats van daadwerkelijk op de wenkbrauw. Daarnaast lijkt me de snavel te klein en passen streping en gelige zweem op de onderdelen m.i. beter op Graspieper. En zijn dat nou lichte rails op de mantel?
Frank van der Meer

frankneijts

Citaat van: frankmeer op januari 06, 2016, 14:35:36 PM
Volgens mij toch eerder een Graspieper. De lichte 'wenkbrauwstreep' zit volgens mij eerder op de teugel in plaats van daadwerkelijk op de wenkbrauw. Daarnaast lijkt me de snavel te klein en passen streping en gelige zweem op de onderdelen m.i. beter op Graspieper. En zijn dat nou lichte rails op de mantel?


Ik denk dat je bij nader inzien gelijk hebt Frank maar misschien dat een extra fotootje een definitieve opheldering geeft ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Paul van Eik

#4
Sorry ik zie nu pas jullie reacties. Waarvoor dank! Helaas geen andere en ook geen betere foto. Trok wel op met drie andere piepers, waarvan ik er ëën duidelijk als Graspieper op de foto heb,
Met vriendelijke groet,
Paul