BIG YEAR 2016 Arjan Dwarshuis

Gestart door Roel Schwartz, december 31, 2015, 19:33:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

ronald nuiver

Is het nog mogelijk om een update te geven over zijn reisschema vooor de komende weken?

jeroenroelofsen

Quote uit een eerder artikel, reisplannen voor de laatste 2 maanden.
Citeer
With two months to go wherein I will travel through Cuba, Panama, Costa Rica, Guatemala, Mexico, Jamaica, the United States, Vietnam, Taiwan and finally Japan, I still believe that 7000 species is possible

Inmiddelsis hij de 6200 gepasseerd
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

vincentvanderspek

Ik treed later vandaag nog meer in detail (tot einde vh jaar), maar hij zit tot 22-11 in Guatemala.
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper

ronald nuiver


redmar_woudstra

Vincent, weet jij of hij daar Los Tarrales bezoekt?
groet,
Redmar

vincentvanderspek

16-22 november: Guatemala
22 november - 9 december: Mexico (luchthavens: Cancun, Mexico City, Tuxla Guitierrez, Oaxaca, Mazatlan en Monterrey)
9-12 december: Jamaica
12-22 december: US (luchthavens: Miami, Minneapolis, Denver, Alberquerque - watch out for Walter White - Phoenix - San Diego - LA)
23-25 december: Japan
25-28 december: Taiwan
28-31 december: Vietnam

@ Redmar: voor dit deel van de reis heb ik geen locaties (meer)

1 januari: vlucht naar huis, 2 januari: thuis. Ik denk, als je dan toch in Vietnam bent, ga er dan nog eens lekker een paar dagen vogelen  B)
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper

Henri van Dodeweerd

Citaat van: vincentvanderspek op november 17, 2016, 23:21:17 PM

1 januari: vlucht naar huis, 2 januari: thuis. Ik denk, als je dan toch in Vietnam bent, ga er dan nog eens lekker een paar dagen vogelen  B)

Ik zou denken als ik dan al een heel jaar (bijna) alleen maar gevogeld hebt, wil ik nu wel wat anders;)
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Oenanthe

Dat doet me denken aan marathonlopers die de finish gepasseerd zijn en toch doorlopen. Begrijp ik ook nooit goed.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Oenanthe op november 18, 2016, 09:47:55 AM
Dat doet me denken aan marathonlopers die de finish gepasseerd zijn en toch doorlopen. Begrijp ik ook nooit goed.

Waarschijnlijk om afvalstoffen uit de spieren af te laten voeren en daarmee proberen om spierblessures te voorkomen. Dus als cooling-down.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

VictorE

Reactie van Noah Strycker, met tevens een link naar de justgiving pagina op een Amerikaans platform ;)
http://www.audubon.org/news/noah-stryckers-global-big-year-record-has-been-broken

Oenanthe

Een zeer sportieve en sympathieke reactie. Dat is een applaus waard.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

ronald nuiver

Volgens mij ontmoeten ze elkaar nog in usa

redmar_woudstra

@Vincent: contact gehad met de gids van Los Tarrales, Josue, en hij komt morgen! Ik hoop voor hem dat Horned Guan lukt, mij was het niet gegund. Verder heb ik zeker 20 soorten daar gezien die hij nog moet dus thumps up!
groet,
Redmar



garryb

Via facebook:

"This morning the alarm went off at 2:15 AM. I had good reasons to get up so early since today we would embark on a quest to find Central-Americas most mythical beast, the Horned Guan. This extraordinary bird can almost exclusively be found in remote cloud forests in the highlands of Guatemala and the extreme southwestern part of Mexico. It is rare, endangered and utterly bizarre looking and few birders ever get a chance to come face to face with this bird.
At 2:30 AM we said goodbye the comfortable Los Tarralis Lodge - this lodge is part of the privately owned Los Tarralis Reserve which protects a cloudforest in which the Guan finds a save heaven - and we set of in a 4x4 with John Cahill and local guide Lester De Leon. My dad unfortunately had to stay back at the lodge because of a leg injury.
Around 4 AM we arrived at the starting point of the 'Sendero de las Lagrimas' which literaly means the Trail of Tears. The trail bears this name for good reasons... The starting point is at 1400 meters, on the lower east slope of the famous Atitlan Volcano. The Guan is found at an altitude of about 2500 meters, more than a kilometer higher up. With our headlights on we followed Mr.. Jerardo 'Lalo' Sipriano Lopez, the local trail guide, up the mountain. At first I thought 'this is not too bad', but of course a volcano becomes steeper towards the crater. An hour later I was pouring with sweat and almost crying. The name 'Trail of Tears' suddenly made a lot of sense to me.
Finally, just before daybreak, Johns altimeter said 2500 meters; we were right on the money. Since I was pouring with sweat, only wore a T-shirt and it was about five degrees up here I was soon shivering. After a very welcome sunrise the waiting game began, but after three hours nothing had happened. I knew that if you don't find the Guan within the first two hours after dawn your chances decrease dramatically. We decided to split up to increase the odds. John went higher up, Jerardo went off-trail to check out a steep ravine and lester and I went downhill. We had little success downhill and I was just telling myself 'this is never goanna happen' when suddenly I heard somebody whistling from higher up. This could of course only mean one thing, somebody had found the beast! I raced up and soon ran into Lalo. He had indeed found a Guan! I followed the little man - with the stamina of a racehorse -uphill thereby almost passing out from sheer exertion. After going uphill for a while Lalo took a hard left and plummeted straight down into a ravine. I followed him blindly down the abyss, half falling, half running and half gliding. There was only one thing on my mind and that was Horned Guan. Suddenly Lalo stopped and pointed at a fruiting tree and there, totally oblivious to its perplexed observer, sat the most awesome creature I'd ever seen. Well I guess the photo tells the rest of this story. I love it when a plan comes together :-)"


C.Dekker

Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

vincentvanderspek

Dat is geen vogel meer, maar een bevederde dino. Vet! Wel slechte zaken voor zijn daggemiddelde vandaag  ;)
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper

jeroenroelofsen

Citaat van: vincentvanderspek op november 21, 2016, 11:34:02 AM
Dat is geen vogel meer, maar een bevederde dino. Vet! Wel slechte zaken voor zijn daggemiddelde vandaag  ;)
Met zo'n vogel zou mij dat daggemiddelde even niet zo veel kunnen schelen......

Worden de Dinosauriërs niet als voorloper van de huidige vogels gezien?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Max Berlijn

En Arjan kan niet alleen goed vogelen, ook heel goed schrijven. Gaaf gedaan!! Dit was de 10.000ste vogelsoort voor Birdquest, een jaar geleden.
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

vincentvanderspek

Citaat van: jeroenroelofsen op november 21, 2016, 11:39:25 AM
Citaat van: vincentvanderspek op november 21, 2016, 11:34:02 AM
Dat is geen vogel meer, maar een bevederde dino. Vet! Wel slechte zaken voor zijn daggemiddelde vandaag  ;)
Met zo'n vogel zou mij dat daggemiddelde even niet zo veel kunnen schelen......

Worden de Dinosauriërs niet als voorloper van de huidige vogels gezien?

Dat was precies de grap, Jeroen. En ja, dat klopt.
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper

Jos Welbedacht

#1311
CiteerEn ja, dat klopt.
Sterker nog, vogels vormen een clade binnen de dinosauriërs. Ze zijn dus helemaal niet uitgestorven!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

redmar_woudstra

Reizigersdiarree zorgde ervoor dat ik het tot halverwege maakte, maar fantastisch! De lokale gids is een held!
groet,
Redmar

OlivierO

Citaat van: redmar_woudstra op november 21, 2016, 17:20:18 PM
Reizigersdiarree zorgde ervoor dat ik het tot halverwege maakte, maar fantastisch! De lokale gids is een held!

Ik zeg altijd: "wie thuis blijft kan geen reizigersdiarree krijgen".  B)
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Vincent Hart

Ik zeg altijd "ik heb redelijk wat afgereisd over 4 continenten, maar de enige keer dat ik fysiek last heb gehad van voedsel was in Hoogeveen..."
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


Karel Hoogteyling

#1316
https://twitter.com/thaibirding/status/800702995960733696

"Spoon-billed Sandpiper's Pak Thale/Thailand for sale?" Misschien een crowdfunding starten, of via / mbv Arjen Dwarshuis?

vriendelijke groet,
Karel Hoogteyling

vincentvanderspek

Citaat van: karel hoogteyling op november 22, 2016, 12:18:41 PM
https://twitter.com/thaibirding/status/800702995960733696

"Spoon-billed Sandpiper's Pak Thale/Thailand for sale?" Misschien een crowdfunding starten, of via / mbv Arjen Dwarshuis?

Nou, als ik daar dan als beheerder mag wonen... Het is een zoutwingebied, dus industrie. Wellicht helaas erg kostbaar? Misschien kan het Lepelbekproject het voortouw nemen?
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper

canoorlander

Citaat van: vincentvanderspek op november 22, 2016, 14:04:44 PM
Citaat van: karel hoogteyling op november 22, 2016, 12:18:41 PM
https://twitter.com/thaibirding/status/800702995960733696

"Spoon-billed Sandpiper's Pak Thale/Thailand for sale?" Misschien een crowdfunding starten, of via / mbv Arjen Dwarshuis?

Nou, als ik daar dan als beheerder mag wonen... Het is een zoutwingebied, dus industrie. Wellicht helaas erg kostbaar? Misschien kan het Lepelbekproject het voortouw nemen?

Ik heb begrepen dat de BCST (Bird Conservation Society of Thailand) momenteel in onderhandeling is met de eigenaren.

gr. Albert
Albert Noorlander

Mijn website met natuurfoto's uit Nederland en Thailand
http://www.pbase.com/albert_noorlander

vincentvanderspek

Na zes dagen heeft Arjan Guatemala verlaten. Hij zag exact 100 nieuwe soorten. Dat is een gemiddelde van 16,7 per dag, dus iets minder dan de 17 p.d. die hij na het breken van het record nodig had voor de 7000.

Hij heeft nu 6336 soorten en moet voor zijn nieuwe doel dus nog 664 soorten zien. Dat zijn er gemiddeld 17,5 p.d.

"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper