BIG YEAR 2016 Arjan Dwarshuis

Gestart door Roel Schwartz, december 31, 2015, 19:33:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeroenroelofsen

Het gaat momenteel wat minder snel, maar toch al over de 6600 soorten.

Is trouwens de observado pagina bij meer mensen zo traag? Duurt bij mij al snel 30 seconden voor ik iets in beeld krijg (zowel op tablet als mobiel galaxy s7).
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

hiskodevries

Ja dat komt door de foto's . Die upload die toch nog maar zelden zal die van de week eruit knippen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

ronald nuiver

soorten die Arjan nog mist op Jamaica welke Noah wel had

White-tailed Tropicbird
Plain Pigeon
Chestnut-bellied Cuckoo
Jamaican Lizard-Cuckoo
Jamaican Owl
Jamaican Mango
Black-billed Amazon
Yellow-billed Amazon
Stolid Flycatcher
Jamaican Crow
Greater Antillean Grackle

garryb

Arjans tweede deel in Mexico is nu ook voorzien van commentaar en aanvullend fotomateriaal, gelieve daarvoor op DEZE LINK te klikken.

Mvg,

Garry Bakker
webredactie dutchbirding.nl

jeroenroelofsen

Het gaat momenteel niet zo heel hard, 6694. Denk dat de 7 duizend lastig gaat worden met nog 13 dagen te gaan.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

ronald nuiver

Tundra Swan   Anatidae   Cygnus columbianus   (Ord, 1815)   EU, NA : n
          C. c. columbianus   (Ord, 1815)   Alaska, n Canada
          C. c. bewickii   Yarrel, 1830   n Eurasia

Volgens IOC slechts 1 soort. Beiden staan op Arjan zijn lijst nr 6680 en nr 45


Max Berlijn

Ik denk dat Arjan het wederom heel erg goed doet. De US is geen Costa Rica wat betreft de dagelijkse aangroei maar hij verrast mij dag op dag in een gebied wat ik itt veel van zijn vorige locaties wel ken. Volgens mij heeft die ook weer net op de juiste manier gehandeld door net op tijd de bergen van New Mexico te verlaten waar gisteren een mega pak sneeuw viel. Of die 7000 haalbaar is weet ik niet (was sowieso ongelooflijk hoog). Ik hoorde uit tigste hand dat die zelf op 6910 dacht uit te kunnen komen.
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

garryb

CiteerHet gaat momenteel niet zo heel hard, 6694. Denk dat de 7 duizend lastig gaat worden met nog 13 dagen te gaan.

Wat Max zegt: het gaat wél hard! Vergeet niet dat hij in NOORD-AMERIKA is! Het stond natuurlijk op voorhand vast dat hij bij het verlaten van de tropen minder soorten zou gaan zien, niks nieuws onder de horizon. Tegelijkertijd pakt hij werkelijk alles wat mogelijk is. Arjan heeft zelf natuurlijk wel door wat de prognose is, want voor de nog te bezoeken plaatsen zijn minimum en maximumvarianten qua soorten te berekenen en dan is 7000 eigenlijk geen realistische optie meer.  Maar wie weet gebeuren er nog speciale dingen  ...

Max Berlijn

#1358
en hij ziet niet de makkelijkste US soorten (die al lang rood moesten zijn op deze site), denk aan Baird's Sparrow bijv. da's echt een zwaar bedreigt ding, (heb er 1 in Manitoba lang geleden), maar ook Henslow Sparrow is een hele lastige soort en door vele niet amerikanen gemist op de lijst (gelukkig ooit een speciaal tussendoor tripje voor gedaan in Pennsylvania, 2001, daarna twee maal geprobeerd maar altijd gedipt).
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Thijs Fijen

Tundra Swan en Black Brant worden nu onderdrukt in de lijst als zijnde geen nieuwe soorten (Bewick's en Brent Goose beide in Nederland gezien). De oplettende lezer zal zien dat Bewick's Swan blijft staan (ipv Tundra Swan, de échte soort). Dat is om de optelling van soorten juist te houden.
Ik heb eveneens Large-billed Sparrow gewoon weer ondersoortstatus van Savannah Sparrow gegeven. Dus, sorry Arjan, -3 ;)
Thijs Fijen

gcusters

Helaas zijn er nog 2 die verwerkt moet worden:
Santa Marta Toucanet - Aulacorhynchus lautus
Grey-throated Toucanet - Aulacorhynchus griseigularis

Deze zijn in ioc 6.4 gelumpt tot
White-throated Toucanet - Aulacorhynchus albivitta
Welke hij al gezien had.
Dus -2

Het wordt tijd dat er weer wat splits geaccepteerd worden.
MVG
Geert

Thijs Fijen

Citaat van: gcusters op december 20, 2016, 13:07:38 PM
Helaas zijn er nog 2 die verwerkt moet worden:
Santa Marta Toucanet - Aulacorhynchus lautus
Grey-throated Toucanet - Aulacorhynchus griseigularis

Deze zijn in ioc 6.4 gelumpt tot
White-throated Toucanet - Aulacorhynchus albivitta
Welke hij al gezien had.
Dus -2
Verwerkt.
Citaat van: gcusters op december 20, 2016, 13:07:38 PM
Het wordt tijd dat er weer wat splits geaccepteerd worden.
MVG
Geert
Wat bedoel je hier mee?
Thijs Fijen

Yeronimo

Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Oenanthe

Citaat van: Thijs Fijen op december 20, 2016, 14:44:40 PM
Citaat van: gcusters op december 20, 2016, 13:07:38 PM
Helaas zijn er nog 2 die verwerkt moet worden:
Santa Marta Toucanet - Aulacorhynchus lautus
Grey-throated Toucanet - Aulacorhynchus griseigularis

Deze zijn in ioc 6.4 gelumpt tot
White-throated Toucanet - Aulacorhynchus albivitta
Welke hij al gezien had.
Dus -2
Verwerkt.
Citaat van: gcusters op december 20, 2016, 13:07:38 PM
Het wordt tijd dat er weer wat splits geaccepteerd worden.
MVG
Geert
Wat bedoel je hier mee?
Dat lumps Arjan soorten hebben gekost en het dus tijd wordt dat hij er door splits weer soorten bijkrijgt. Waarmee het verwijt van anti-split vogelaars wordt ondersteund dat splits vooral dienen om de soortenlijst van twitchers op een makkelijke manier langer te maken  B)
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Thijs Fijen

Thijs Fijen

gcusters

Iets dergelijks inderdaad.
Er staan nog voldoende voorgestelde splits op de IOC site (en nog meer in de pijplijn neem ik aan)
Ik heb het niet uitgezocht maar Arjan dus duidelijk wel dat als een aantal voorgestelde splits door het IOC geaccepteerd wordt het hem weer nieuwe soorten oplevert.

MVG
Geert

vincentvanderspek

Nog niet op Observado:

Arjan belde me net tijdens zijn lunch. Hij kon zeven nieuwe soorten zien vandaag, rondom Salton Sea. Voor de lunch had hij er negen bijgeschreven. Dat biedt de mogelijkheid om vanmiddag nog een extra gebied te bezoeken.
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper

Predator

Update 20-12 (te zien met google chrome):
Groet, Maarten

garryb

Meneer zit alweer een poosje in de VS en is ook op Jamaica geweest. Wat hij daar heeft gedaan is nu HIER te lezen.

Mvg, Garry Bakker
webredactie dutchbirding.nl

SlechtValk

Citaat van: Yeronimo op december 20, 2016, 15:06:48 PM
Citaat van: Thijs Fijen op december 20, 2016, 14:44:40 PM
Citaat van: gcusters op december 20, 2016, 13:07:38 PM
Het wordt tijd dat er weer wat splits geaccepteerd worden.
MVG
Geert
Wat bedoel je hier mee?

Waarschijnlijk dit Thijs: https://twitter.com/ArjanDwarshuis/status/811208532506722304

Een soortenlijst moet natuurlijk nooit een argument zijn om te splitten... maar ik neem toch aan dat diegenen die daarover gaan hier toch niet vatbaar voor zijn en puur kijken naar het beestje waar het over gaat...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.


garryb

#1371
Arjan belde vanuit Tokyo, zijn dagje vogelen daar heeft 20 nieuwe opgeleverd. Dat lijkt niet veel voor een bezoek aan een nieuw land, maar diverse Palearctische soorten daar stonden al op zijn lijst (bijvoorbeeld Keep en Appelvink). Zijn tweede en laatste blog over de VS, wederom voorzien van de nodige fraaie foto's, staat nu online.

Mvg, Garry Bakker
webredactie dutchbirding.nl

SlechtValk

Citaat van: garryb op december 25, 2016, 14:45:36 PM
... zijn dagje vogelen daar heeft 20 nieuwe opgeleverd. ...

Ja zo gaat hij die 7000 natuurlijk niet halen... daarvoor moet hij nog een kleine 50 per dag nieuw hebben :P
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

SlechtValk

Citaat van: Predator op december 21, 2016, 16:54:26 PM
Update 20-12 (te zien met google chrome):
< img (zie originele post) >

Wel wonderlijk hoe Noah's soortenaantal vlak na 270ste dag DAALT :S Ik dacht dat "what has been seen, can not be unseen" :P... Heeft dat toevallig met dat splitten en samenvoegen van soorten te maken of is het gewoon een foutje in de grafiek? :P
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

ronald nuiver

Zie pagina 34 onderaan en pagina 35 voor het dipje

Steven Wytema

http://world.observation.org/arjan.php
0 soorten op 24e en "gisteren" in Japan. Heeft ie nou zichzelf een nulsoortendag aangenaaid door van us naar a Japan te reizen?
Steven Wytema


ronald nuiver

Het phileas Fogg effect kost hem inderdaad een dag

ronald nuiver


Datura

Citaat van: ronald nuiver op december 26, 2016, 11:39:04 AM
Het phileas Fogg effect kost hem inderdaad een dag

Toch nog even op 1 januari naar Hawaii (of Paaseiland) om dat effect te compenseren :)
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

jeroenroelofsen

CiteerFlight missed due to proplems with my visum, stuck at Taipei airport till 7 PM so zero new birds today 😭 #biggestyear
Schrijft Arjan op Twitter.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)