Wat zijn dit voor beestjes?

Gestart door Rayan Majoor, december 31, 2015, 16:36:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/113507222
onzeker Insect (overig) onbekend - Insecta indet. gezien op 2015-12-29 Barneveld - Centrum
Foto's:













Toelichting:
Ik heb geen idee wat dit voor beestjes zijn. Ze zijn echt miniscuul (grootste die ik heb gezien misschien een kwart millimeter) en zitten vaak op dode dieren (als ik een dode vlinder of rups omdraai krioelen er altijd van dit soort wittige beestjes rond). Doordat ze zo kleine zijn en ik niet een geweldige camera hiervoor heb zijn de foto's helaas niet bepaald gedetailleerd... De grootste beestjes zijn bruinig of grijsachtig, de kleinere zijn allemaal wit. Iemand een idee wat dit zouden kunnen zijn?
bij voorbaat dank Rayan Majoor
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Marco de Haas

Met vriendelijke groet, Marco de Haas
Validator cicaden

Oproepje cicade-waarnemingen: zie hier.
Waardplanten cicaden: zie [url=http

Rayan Majoor

hmmm, dat zou best wel eens kunnen. Bedankt voor de reactie! Ik wacht nog even af of er nog iemand reageert.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Ton van Haaren

Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

arpwifi

Absoluut stofluisjes, maar niet per se nimfjes - er zijn ook ongevleugelde soorten en die hebben (net als deze zo te zien) geen ocellen...


P.S. Behalve de stofluizen zitter er mogelijk misschien nog mijtjes, springstaartje of ander grut tussen, maar de herkenbare beesten zijn stofluizen
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

jack_windig

Die eerste twee foto's kan ik geen stofluisjes in zien, misschien springstaartjes. De laatste zes zijn wel stofluisjes, en dan van de groep binnenshuis levende soorten zonder vleugels. Het zou bijvoorbeeld een uit het geslacht Liposcelis kunnen zijn, maar om dat zeker te weten zou je iets betere foto's moeten hebben. En om een soort te vinden moeten die echt onder de microscoop.

Rayan Majoor

Bedankt voor de hulp allemaal!
Betere foto's gaat met mijn camera helaas niet en bovendien kregen mijn ouders weer schoonmaakdrang dus ze zijn nu weg...
Ik zal vanmiddag de laatste 6 foto's als stofluis onbekend invoeren en de eerste 3 foto's als onzeker springstaart onbekend!
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl