Kleine of Kleinste Jager?

Gestart door RWester, september 02, 2007, 17:15:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

BWoets

CiteerIk neem aan dat al deze zeeer gave waarnemingen komen door NW wind? Of is het toevallig een goed jaar geweest (aangezien zo goed als alle waarnemingen juvenielen zijn)???? (of combinatie van beide natuurlijk)

Thijs
de NW-wind stelt eigenlijk niets voor met kracht 4-5.. dus lijkt me gewoon soort van invasietje..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

garryb

#61
Ik denk dat de NW wind wel een rol speelt, het gros van die beesten trekt 'normaal' een stuk westelijker (om Ierland heen) en ze zijn nu in grotere getale de zuidelijke Noordzee ingevlogen met de wind in de rug. De wind/luchstroming op grotere hoogte is al dagenlang stevig noordwest en zal ongetwijfeld geholpen hebben om de effecten van een goed broedseizoen voor ons zichtbaar te maken. Bovendien was de wind op lagere hoogte boven de Noordzee  de dagen voorafgaand aan de influx hard tot stormachtig uit NW, ik zie daar toch wel een verband.

Jelle Aalders

Bedankt voor de info. Inmiddels aangepast. Vogel is vanmorgen ook in Nederland gezien!
Met vriendelijke groet,

Jelle Aalders

twitter.com/jelleaalders

frankmeer

Kleinste jager gisteren gewoon in 8 provincies! B)  
Frank van der Meer

BWoets

Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Edwin Russer

Citeerhttp://waarneming.nl/wn_details.php?id=2847109

Zal die boer blij mee zijn..
Het is maar goed dat de fotograaf met die beste boer geen kennis heeft gemaakt ^_^  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

P1234

Het zal wel aan mij liggen, maar eerlijk gezegd vind ik dit niet kunnen. Zo ga je niet met de eigendommen van een ander om.

Iets heel anders, en back to topic... Ik ben natuurlijk om voor wat de determinatie van de jager betreft.
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

Thomas van der Es

ERg niet NETJES! ,

weet ik gelijk hoe al die mensen wissels in die akker terecht zijn gekomen....
Waarom moet er toch altijd zo onhandig gedaan worden?
Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

Marijn van Oss

Weten jullie misschien welke jager dit is?
Groeten,
Marijn van Oss

Marijn van Oss

Groeten,
Marijn van Oss


Marijn van Oss

Groeten,
Marijn van Oss

frankmeer

Frank van der Meer

frankneijts

Gooi zelf 's een balletje op Marijn, in dit topic zijn voldoende aanwijzingen genoemd om er (zelf) uit te kunnen komen........
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Marijn van Oss

CiteerGooi zelf 's een balletje op Marijn, in dit topic zijn voldoende aanwijzingen genoemd om er (zelf) uit te kunnen komen........
Tttjjaa..... Hij heeft naar mijn idee weinig wit op zijn bovenvleugel maar ik kan niet goed zien of dat alleen P10 en P9 is. Bij de eerste foto zie ik ook wel enigzins een gebandeerde stuit en een iets lichere nek. Dit zou dus allemaal goed moeten zijn de Kleinste jager. Ik vind alleen de middelste staartpen toch spits en daarom neig ik naar Kleine jager ^_^  
Groeten,
Marijn van Oss

frankneijts

#75
Citeer
CiteerGooi zelf 's een balletje op Marijn, in dit topic zijn voldoende aanwijzingen genoemd om er (zelf) uit te kunnen komen........
Tttjjaa..... Hij heeft naar mijn idee weinig wit op zijn bovenvleugel maar ik kan niet goed zien of dat alleen P10 en P9 is. Bij de eerste foto zie ik ook wel enigzins een gebandeerde stuit en een iets lichere nek. Dit zou dus allemaal goed moeten zijn de Kleinste jager. Ik vind alleen de middelste staartpen toch spits en daarom neig ik naar Kleine jager ^_^
Witte schachten (bovenvleugel) op duidelijk méér dan alleen de buitenste 2 handpennen en op de bovenste foto zie ik geen stuit, wel de anaalstreek en die is zeker niet zwart-wit gebandeerd. Staart is niet erg lang en de middelste staartpennen kort en spits. Lichte nek/achterhoofd hebben donkere Kleine ook. Er wijst dus feitelijk niks op Kleinste.........
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Ben Wielstra

De vosbruine kleur (ook de nekband) passen alleen op Kleine. De snavel is lang en de kop ook spits. Fijne foto's!

zeeeend

CiteerKleine of Kleinste Jager?

Ik wil zelf binnenkort ook weer eens aan de kust gaan zitten, onder andere voor de Jagers

Nu zag ik bovenstaande foto en vroeg me af waarom dit geen Kleine Jager is? Ik vind de vogel wel veel wit in de vleugel en zijstaart hebben en de staarttekening ook niet zo a la Kleinste.

Waarom is dit een Kleinste?
Fraaie foto! Absoluut Kleinste zou ik zeggen. Let op de brede leigrijze nekband. Bij een juv.Kleine is die veel smaller en roestbruin.
Groet, Gijs van den Ende

steenl

#78
CiteerFraaie foto! Absoluut Kleinste zou ik zeggen. Let op de brede leigrijze nekband. Bij een juv.Kleine is die veel smaller en roestbruin.
Groet, Gijs van den Ende

En hoe verklaar je het wit op de vleugelpunten (schachten)?
Is toch echt een Kleine Jager.

BramtK

#79
Gijs reageert op de eerste post in dit topic en Lennaert kijkt kennelijk naar de laatste foto's, wel een beethje scherp blijven jongens.

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

Edwin Russer

CiteerGijs reageert op de eerste post in dit topic en Lennaert kijkt kennelijk naar de laatste foto's, wel een beethje scherp blijven jongens.

Bram
Ja, precies heren, wel wakker blijven :)  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

steenl

#81
CiteerLennaert kijkt kennelijk naar de laatste foto's

Inderdaad.

CiteerJa, precies heren, wel wakker blijven

Haha. Je reageert toch altijd op de laatste berichten :lol: ?
*gaat weer naar bed*  

Ben Wielstra

Die Belgische Kleine op de DB site is wel tof:
http://www.dutchbirding.nl/pics/pictures.php?page=1&id=4321

Echt een apart tintje zeg! Toevallig hadden we gisteren ook een heel koudgrijze Kleine langs Westkapelle.

garryb

#83
Huh, die foto (http://waarneming.nl/fotonew/8/218738.jpg) waarvan Lennaert zegt dat ie het een Kleine vindt was al tot in den treure bediscussieerd! Het is wel degelijk een KLEINSTE. Alleen de buitenste 2 schachten (P9 en P10) zijn wit, de rest zijn de lichte (grijze) vlaggen van de binnenste handpennen. De overige kenmerken duiden ook op kleinste (zie eerder in het topic).

Arnoud Wilbrink

Ik ben zaterdag nog bij Westkapelle geweest en toen kwam deze jager langsvliegen. Heeft iemand een idee welke dit moet zijn. Ik denk zelf aan Kleine Jager.
Foto 1:
Groet,
Arnoud Wilbrink

Arnoud Wilbrink

Groet,
Arnoud Wilbrink

Ben Wielstra

Een Kleine. Stond ik toevallig naast jou? Tot 9 uur?

Arnoud Wilbrink

@ Ben,
Ik denk het niet, ben via brouwersdam richting Westkapelle gegaan.
Kwam ong. om 13:00 aan.
Nog bedankt voor het antwoord.
Groet,
Arnoud Wilbrink


RWester

Met vriendelijke groet,

Remco Wester