Hoofdmenu

kraanvogels

Gestart door rieja, september 14, 2007, 19:04:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

rieja

Hallo, hallo,
vanmorgen toen ik naar mijn werk fietste, zag ik deze vogels( er waren er twee). Natuurlijk! afgestapt om een foto te maken( als geheugensteuntje) Om vergroot na te kijken. Om uit te sluiten of het tóch geen blauwe reiger is. Daar zijn er hier in de buurt ( Lichtenvoorde e.o.)namenlijk erg veel van. Deze vogels waren groter. Niet zo in elkaar gehoekt, zoals een reiger, maar waren voor mij ver weg. Bovendien was het erg mistig. Toen ik terug fietste zag ik ze weer. Op een andere plek. Ze vlogen net op en ze waren groot, grijs en met opvallende zwarte gegolfde vleugeluiteinden.
Kunnen het kraanvogels zijn?
De onduidelijke foto stuur ik mee.

Groet,
Ria Luttikhold.

Kaja

#1
hmm..., vaag beest, zwarte ooievaar?

onee te korte snavel. :rolleyes:

ou idd wel eens kraanvogel kunnen zijn.
Waar is de foto genomen?

michel.wissink

Misschien had je beter iets langer en beter kunnen kijken, in plaats van deze foto te maken. Ik durf hier niet zonder meer een kraanvogel van te maken.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

rieja

Citeerhmm..., vaag beest, zwarte ooievaar?

onee te korte snavel. :rolleyes:

ou idd wel eens kraanvogel kunnen zijn.
Waar is de foto genomen?

De foto is genomen in het buitengebied van Mariënvelde, gemeente Oost gelre( in het oosten van ons land)
De foto is ter ondersteuning, maar ik kan er zelf ook geen gelijkenis in vinden. Wel met de visuele waarneming, de tweede keer. Maar als het niet duidelijk is dan gaat het over. Ik verwonderde me alleen over de grote van de vogel.

Groet,
Ria.

Guus Peterse

Ik vind 'm er gewoon als een reiger uitzien.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

RWester

#5
Lijkt mij Blauwe Reiger, o.a. vanwege de S-kronkel in de nek
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Kaja

CiteerLijkt mij Blauwe Reiger, o.a. vanwege de S-kronkel in de nek
Ja, klopt die s-bocht, maar ik vind dat ie zo'n dik lijf heeft :blink: of komt dat alleen maar omdat ie niet recht naar ons toe staat?

Jeroen Nagtegaal

de Vorm wijst al naar blauwe reiger, maar ook de manier van lopen, de poten hoe hij ze houd,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

rieja

Citeerde Vorm wijst al naar blauwe reiger, maar ook de manier van lopen, de poten hoe hij ze houd,
Jaaaa..... het is tóch een blauwe reiger!!!!
Vanmorgen(17 sept.) stonden ze iets dichter bij het fietspad, toen kon ik het beter zien.
En was er geen mist. Daar zal het door komen.
Wat ik knap vind( en daarom ook mijn vraag naar het forum), dat sommigen dit kunnen zien aan de houding, aan het vliegen, aan de poten......noem maar op.
Bedankt allemaal.
Groet,
Ria.

tekenaar

CiteerWat ik knap vind( en daarom ook mijn vraag naar het forum), dat sommigen dit kunnen zien aan de houding, aan het vliegen, aan de poten......noem maar op.
Bedankt allemaal.
Groet,
Ria.
Dat kan iedereen leren. Kwestie van heel veel naar buiten gaan (liefst met verrekijker) en heel veel naar vogels kijken.  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/