Vanmiddag inderdaad met de status zitten klootzakken - er zijn diverse problemen mee:
De 0-categorie verschijnt niet in het
familieoverzicht. Op zich zou
0 (To be catalogued) of
0a (correct, to be specified) goede keuzes zijn, maar ik wil 'm wel graag in het familieoverzicht hebben nu. Ik zie geen reden waarom "Correct to be specified" niet in zo'n overzicht zou mogen.
Een andere logische/correcte optie zou zijn
3a (Insufficient data) - dat is precies wat er aan de hand is, maar krijgt het "Exo"-icoontje en dat is het niet. Geen goede zaak dat hier een Exo-icoon aan gekoppeld wordt dus, want er zijn legio soorten waarvan we niet genoeg gegevens hebben, maar die toch vrijwel zeker géén exoot zijn.
Vermoedelijk heeft Henri 'm gezien toen ik er even 3a van had gemaakt dus - maar daar was ik ook niet tevreden over.
Uiteindelijk dus maar
4 (Miscellaneous) gekozen. Zegt helemaal niks, maar verschijnt wel in familieoverzicht en krijgt geen Exo-icoon.
Ik vind (zeer) zeldzaam op zich wel even best, maar strikt genomen vermoed ik dat het uiteindelijk hard mee zal vallen - er zijn gewoon heel weinig mensen die deze ukkies een tweede blik, c.q. een foto gunnen en nog minder die er dan ook moeite voor doen om echt de correcte naam erbij te vinden .... "underrecorded" zouden de Britten zeggen
P.S. Overigens ze ik ze ondanks ZZ niet op de voorpagina