Hoofdmenu

Mottenkruid

Gestart door phegi, december 13, 2015, 08:32:00 AM

Vorige topic - Volgende topic

phegi

Deze plant staat langs de Vliet in Voorburg. Volgens een aantal personen op Facebook is dit Mottenkruid. Zijn jullie het daar mee eens? Indien noodzakelijk kan ik misschien nog wel wat meer foto's gaan maken als de plant er nog staat.
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/113041583
Mottenkruid - Verbascum blattaria gezien op 2015-12-08 Voorburg - Vliet
Foto's:


bij voorbaat dank peter hegi
groeten,

Peter

www.phegi.com

Rien Ondersteijn

#1
Een mooi mottenkruid Peter!
Groene groe[n]tjes.Rien.

phegi

Dank je Rien, maar die aan schoonheid heb ik niets toegevoegd, alleen het geluk hem te treffen. Deze is helaas nog niet goedgekeurd bij mijn waarnemingen maar dat zal wel komen.
groeten,

Peter

www.phegi.com

phegi

Waarom wordt deze waarneming tot nu toe niet geaccordeerd? Iedereen noemt het Mottenkruid.
groeten,

Peter

www.phegi.com

Rob Koelman

#4
Citaat van: phegi op december 21, 2015, 12:14:19 PMWaarom wordt deze waarneming tot nu toe niet geaccordeerd? Iedereen noemt het Mottenkruid.

Nou nou, beetje geduld!

De admins zijn ook maar mensen. en vrijwilligers bovendien. Kan dus even duren voordat een waarneming wordt beoordeeld...
Met vriendelijke groet, Rob

phegi

Ik wil best geduldig zijn maar ik heb waarnemingen open staan van juni en vraag me dan af of die ooit nog wel beoordeeld zullen worden. Ik zou het jammer vinden als deze Mottenkruid-waarneming ook in vergetelheid wegzakt. De meeste plantenwaarnemingen worden zeer snel bekeken, daarvoor zeker mijn complimenten voor de admins.
groeten,

Peter

www.phegi.com

HPM

Citaat van: phegi op december 21, 2015, 12:46:34 PM

Ik wil best geduldig zijn maar ik heb waarnemingen open staan van juni en vraag me dan af of die ooit nog wel beoordeeld zullen worden. Ik zou het jammer vinden als deze Mottenkruid-waarneming ook in vergetelheid wegzakt. De meeste plantenwaarnemingen worden zeer snel bekeken, daarvoor zeker mijn complimenten voor de admins.

Waarnemingen raken niet in de vergetelheid als ze niet worden beoordeeld.
Ondertussen is deze waarneming goedgekeurd.
Herman van der Meer

phegi

Fijn, dank aan de admins (of een ander die hem beoordeeld heeft)!
groeten,

Peter

www.phegi.com

Willemien Troelstra

Als indruk van hoe admins soms te werk gaan:
Ik heb de afgelopen week ruim 300 waarnemingen van 'natte' vergeet-me-nietjes onder de loep genomen. Daar zaten ook waarnemingen van jaren geleden tussen die ik direct goed kon keuren, maar ook veel waarnemingen die slecht gedocumenteerd zijn en daarom niet eerder beoordeeld. (En natuurlijk ook waarnemingen die toch geen nat vergeet-me-nietje waren.) Het voordeel van zo'n aanpak is dat ik de kenmerken van de natte vergeet-me-nietjes nu allemaal goed in mijn hoofd heb en daardoor makkelijker die allemaal kan beoordelen.

Bij de toortsen heb ik dat een tijdje geleden gedaan, dus daar staan niet zo veel oude waarnemingen van open, dus dat voelt als minder urgent om die groep te valideren.
groet, Willemien Troelstra

phegi

Duidelijk Willemien. Is er wel een vorm van regie bij de beoordeling, wie welke groep neemt bijvoorbeeld? Misschien gebruik ik waarneming.nl gewoon verkeerd. Niet alleen om te melden maar ook om te zien of ik het goed heb en dan is lange tijd wachten contraproductief.
groeten,

Peter

www.phegi.com

bas.drost96

Als je twijfelt kun je het sowieso op het forum zetten want daar zijn meer mensen actief.
Groeten,
Bas
Totaal 4075 soorten op waarneming.nl ingevoerd

Admin bladvlooien

Willemien Troelstra

Nee, wij admins zijn een anarchistisch zootje. We pakken gewoon de soorten die we leuk/interessant vinden/genoeg vanaf weten of de planten die in je eigen provincie groeien of de waarnemingen van een waarnemer of ....
Er zijn wel een paar admins die een specialiteit hebben en waarvan ik hoop dat zij die groep inderdaad beoordelen: varens, havikskruiden, bramen en orchideeen zijn de belangrijkste.

En, als je hier op het forum bevestiging hebt gekregen betekent dat meestal net zo veel als een vinkje van een admin en dus hoef je daar niet meer naar te vragen. Diverse admins lezen ook het forum en als ze commentaar zien staan van een andere forumdeelnemer waar ze het niet mee eens zijn laten ze dat meestal wel merken.

Wat trouwens wel heel fijn is als je iets op het forum hebt gevraagd en daar na enig heen en weer discussie een uitkomst is om bij de waarneming een opmerking te maken en daarin aan te geven welk topic in het forum daarover gaat (bv http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=345610 in dit geval). Dan kan een admin de discussie op het forum makkelijk terug vinden.
Voor deze waarneming is het natuurlijk niet meer nodig ;-).
 
groet, Willemien Troelstra