18 april wolf bewijst ?

Gestart door Maarte5n, december 19, 2015, 16:29:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Maarte5n

http://waarneming.nl/soort/view/70056?from=2005-12-19&to=2015-12-19&species=soort+70056&prov=0&maand=0&os=0&prov_wg=0&rows=40&references=0&waardplant=0&poly=1&hide_hidden=0&global_tag=0&page=1

Zie vele waarnemingen op embargo staan (geen probleem uiteraard ;) )en natuurlijk die waarnemingen van Luttelgeest en de zwerfwolf in Drenthe en Groningen rond 8 maart maar ik zie een maand later rond 18 april ook een zekere wolfwaarneming op embargo staan, terwijl er verder nergens bewijs van is dat het zeker is klopt dat of is dat ergens aan de grens geweest in de buurt van Nordhorn / Denekamp?

ik  merk dat bij deze soort het meest varieerde waarneming is van alle dieren van alles aan icoontjes( 6 soorten), wel zeker ,niet zeker ,in behandeling niet in behandeling. als er straks 100%  zekerheid is word het op gevermoment  erg onduidelijk allemaal? voor de gewone waarnemers in de toekomst is het lastig om uit te sluiten wat wel een waarneming is en wat niet, ik zelf kan er geen touw aanknopen
Maarten vd Berg

Rob Koelman

Op het moment dat er een 100% zekere waarneming is van een wolf in ons land (inclusief overtuigende documentatie in de vorm van foto's, filmpje, doodvondst etc.), dan wordt dat echt wel vrijwel direct wereldkundig gemaakt door een van de bij wolven in ons land betrokken groeperingen. Aan niet goedgekeurde waarnemingen (inclusief in behandeling zijnde waarnemingen) zou ik daarom niet teveel aandacht besteden...
Met vriendelijke groet, Rob

Maarte5n

Citaat van: Rob Koelman op december 19, 2015, 16:40:50 PM
Op het moment dat er een 100% zekere waarneming is van een wolf in ons land (inclusief overtuigende documentatie in de vorm van foto's, filmpje, doodvondst etc.), dan wordt dat echt wel vrijwel direct wereldkundig gemaakt door een van de bij wolven in ons land betrokken groeperingen. Aan niet goedgekeurde waarnemingen (inclusief in behandeling zijnde waarnemingen) zou ik daarom niet teveel aandacht besteden...

:duim: oke
Maarten vd Berg

Douwe van der Ploeg

Ik zie zo even niet welke waarneming je bedoelt..? Als je wilt weten welke waarnemingen je serieus kan nemen: waarnemingen met documentatie (het camera-symbooltje), die op zeker staan (dus zonder vraagtekentje) en goedgekeurd zijn (dus een groen vinkje, niet de blauwe).
Douwe van der Ploeg

Maarte5n

Citaat van: Douwe van der Ploeg op december 19, 2015, 17:56:33 PM
Ik zie zo even niet welke waarneming je bedoelt..? Als je wilt weten welke waarnemingen je serieus kan nemen: waarnemingen met documentatie (het camera-symbooltje), die op zeker staan (dus zonder vraagtekentje) en goedgekeurd zijn (dus een groen vinkje, niet de blauwe).

19 april onzeker sporen waarneming die goed gekeurd is.
ok dankje voor de toelichting
Maarten vd Berg

Douwe van der Ploeg

Ah, die is inderdaad een beetje raar. Heb een validator er even op gewezen om te checken, misschien gewoon scheef geklikt :)
Douwe van der Ploeg

Rene Janssen

Het gaat om deze waarneming. Er zijn sporen al onderzocht door het Senckenberg, volgens mij... ik weet niet of het (ook) om deze keutel ging...
http://waarneming.nl/waarneming/view/101363423
René Janssen

peterv

Citaat van: Rene Janssen op december 21, 2015, 16:30:27 PM
Het gaat om deze waarneming. Er zijn sporen al onderzocht door het Senckenberg, volgens mij... ik weet niet of het (ook) om deze keutel ging...
http://waarneming.nl/waarneming/view/101363423
Ik weet met zekerheid dat er op dit materiaal geen dna onderzoek is uitgevoerd. Alterra heeft  macroscopisch gekeken maar het materiaal was veel te oud voor nader dna onderzoek. Ook macroscopisch is er geen bewijs gevonden voor de producent van deze keutel.
Peter Venema