Wijnrode Pissebed of Paars Drieoogje? => Wijnrode Pissebed

Gestart door RamonVerstraaten, december 14, 2015, 17:45:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

RamonVerstraaten

Ik zou graag willen weten welke soort dit is. Klein beest, formaat springstaart.
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/113163353
onzeker Wijnrood Pissebedje - Trichoniscoides albidus gezien op 2015-12-14 Hazerswoude - Rijndijk
Foto's:


bij voorbaat dank Ramon Verstraaten
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

Jan van Duinen

Hoi Ramon,

Het zou een wijnrood pissebedje kunnen zijn, die zijn minder glad dan het drieoogje en hebben ook maar één ocel het drieoogje uiteraard drie.
Maar ik moet zeggen dat ik het niet duidelijk op de foto kan zien.

RamonVerstraaten

Bedankt Jan,

dan laat ik hem op onzeker staan. Ik dacht dat ik hem scherp had maar toen ik de foto op de computer zette bleek het toch tegen te vallen  :-\. Was wel gewoon in de achtertuin, dus misschien kom ik hem nog een keer tegen
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

arpwifi

Kan wel op zeker lijkt me - kleur, structuur en vorm van de epimeren - allemaal goed.

Dan heeft Matty het laatste woord ...  :right:
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

RamonVerstraaten

Bedankt Arp, dan zet ik hem voorlopig op zeker.

Ik loop m'n niet-gekeurde foto's regelmatig na en als nou blijkt dat hij geen groen vinkje krijgt, dan gooi ik hem nog wel een keer in de groep :duim:
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

mberg

Heren,

Ik kan de waarneming bevestigen.

Met groet,

Matty
Matty P. Berg
Coordinator EIS-werkgroep Bodemfauna
Onderzoeker bodemfauna aan de Vrije Universiteit, Amsterdam, Rijksuniversiteit Groningen en Naturalis, Leiden
Aanspreekpunt Sectie Bodemfauna Nederlandse Entomologische Vereniging

RamonVerstraaten

met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten