Hoofdmenu

zuring of groente?

Gestart door argusoog, december 14, 2015, 16:20:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

argusoog

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
[/size]Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/113160214onzeker Zuring spec - Rumex spec. gezien op 2015-12-12 Tilburg - Oud Noord
Foto's:

Toelichting:
Bijna alle ex. volledig rood, soms echter groen. Drassig braakliggend (sloop)terrein in stedelijk gebied. Misschien toch een groente?
bij voorbaat dank,
Paul Janssens
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

migratorius

Rode en groene (snij)biet.

JanHein

argusoog

Dus toch. Zal wel ergens een moestuintje gelegen hebben. Hartelijk dank!
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

M.V.S

Dus niet invoeren, zeker niet bij gedrag ter plaatse
Groetjes, Marc

Rob Koelman

Citaat van: M.V.S op december 14, 2015, 18:01:33 PMDus niet invoeren, zeker niet bij gedrag ter plaatse

Opeten mag wel!   ;)
Met vriendelijke groet, Rob

argusoog

Citaat van: M.V.S op december 14, 2015, 18:01:33 PM
Dus niet invoeren, zeker niet bij gedrag ter plaatse

Weet ik niet, hoor. Zoals gezegd betreft het een braakliggend (sloop)terrein, met voornamelijk wilde planten en enkele ontsnapte tuinplanten (m.n. kleine Buddleja's). Deze (ongeveer) 25 planten staan helemaal verspreid over het hele terrein (ik schat 3000m²), dus niet netjes op een rijtje met een tuinkabouter ernaast. De soort verwildert ook makkelijk las ik bij de 'oude Heukels', getuige ook de planten tegen de trottoirrand en op andere weinig voor de hand liggende plekken. Als ik dan de richtlijn/het schema voor het invoeren van waarnemingen volg, dien ik ze volgens mij als een verwilderde (dát zal ik aanpassen) niet-inheemse soort in te voeren (vakje 11). Verder laat ik het maar aan de validator over.
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

Willemien Troelstra

groet, Willemien Troelstra