Hoofdmenu

Grote Mantel met ring.

Gestart door e.walstra, december 13, 2015, 14:23:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

e.walstra

Had vandaag een grote mantel meeuw met een ring.

Dacht een zwarte met J30Y er op. Ben wel benieuwd wat
er bekent is van deze meeuw.  ;D

Groeten Erwin

Jeroen Nagtegaal

Zeker van J30Y of blijft het bij denken?

Als je zeker bent kun je hem invoeren op http://ringmerking.no/cr/
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

e.walstra

Nou kijk maar, de J de 3 en de Y zijn wel duidelijk maar de derde kan 0 of o of misschien 8 zijn. Maar ik ga voor zo'n 0 me een streepje overdwars in het midden. 

e.walstra

Ligt het aan mij of is dat echt een rot web-site. Als ik probeer te registreren staat Nederland niet in het rijtje.
En als ik dan maar van ``north sea`` kies registreert hij wel maar kan ik bij de stap ``voer observator in`` mezelf niet vinden.

e.walstra

Oke inmiddels ``The Netherlands`` gevonden maar nu sta ik nog steeds niet in het lijsje met observers.

e.walstra

OKe sorry voor het gezeur. Het is gelukt.

Jeroen Nagtegaal

Kun je wellicht nog een uitsnede maken van de ring? De letter O en het cijfer 0 worden niet beide gebruikt.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

e.walstra

worden die niet gebruikt? bedoel je dat? want die site kent wel een Grote mantel met die ring die tussen noorwegen en Harlingen/Kornwerderzand heen en weer pendeld al een paar jaar.

Menno

De 0 wordt wel gebruikt, dus als deze meeuw meer dan 4 jaar geschiedenis heeft van meldingen zal die wel kloppen.
Maar voor de zekerheid is een uitsnede wel handig misschien.
Groeten,

Menno van Lopik

https://waarneming.nl/user/view/87046

mgieskens

Citaat van: e.walstra op december 13, 2015, 17:33:42 PM
worden die niet gebruikt? bedoel je dat?
Als het net zo is als bij autonummerborden, dan wordt de letter "O" niet gebruikt. Juist om verwarring met het cijfer 0 te voorkomen.
Vroeger (tegenwoordig vrijwel niet meer) werd er op computers ter onderscheid een 0 met een diagonale streep erdoor gebruikt, omdat er anders op de (lage resolutie) terminals helemaal geen verschil te zien was tussen een 0 en een 0. Ik ben dat bij ringen nog nooit tegen gekomen.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

e.walstra

Ik ga er vanuit dat een 0 klopt hier ook omdat het wel heel toevallig is dat deze overeenkomt met een grote mantel die steeds weer naar min of meer dezelfde plek terugkeert.   :duim:
Wilde ook nog een paar andere meeuwen invoeren maar kon geen meld link vinden voor meeuwen met gele ringen.  Zien die anders?

Henri25

Welke soort en wat stond er op de ringen? Er zijn namelijk veel verschillende projecten (en dus verschillende wegen om deze te melden aan de onderzoeker)
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

e.walstra

gele ringen met 4 karakters. Zilver en pontische meeuwen

Mark Zevenbergen

Citaat van: e.walstra op december 14, 2015, 07:42:45 AM
Als ze niet uit Noorwegen komen, kun je ze niet invoeren op die site...

Menno

Citaat van: e.walstra op december 14, 2015, 07:42:45 AM

Nog steeds kunnen deze meeuwen uit meerdere projecten komen: Nederlands Duits Pools
Kun je de codes erbij geven? Dan kunnen we per ring laten weten waar het heen kan .
Als je foto's hebt, gooi ze er maar bij! Maakt het makkelijker.
Groeten,

Menno van Lopik

https://waarneming.nl/user/view/87046

e.walstra

escher

Zo moeilijk is dit toch niet mannen, en een beetje zelf uitzoekwerk is in het afleesvak niet verboden.

S.Martens@KH-Itzehoe.de

groeten Carl
Groeten Carl Zuhorn