Dode aalscholver met ringen

Gestart door Fvegmond, december 10, 2015, 08:27:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

Fvegmond

Beste,
Waar kan ik de gegevens naar toe sturen zodat ik wat meer informatie kan achterhalen over deze aalscholver?

Wat ik me tevens afvroeg, als een aalscholver zo'n halsband ring draagt, dat kan hij/ zij toch geen grote vissen doorslikken?
Ik zie ze namelijk zeer regelmatig met grotere vissen als dat de doorsnede van deze halsband is.

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/113064490
Aalscholver - Phalacrocorax carbo gezien op 2015-12-09 Sint Andries - Buitenpolder Heerewaarden
Foto's:

Toelichting:
Dood en helemaal kaalgevreten pootnummer 7.176.075 nek band zie foto
bij voorbaat dank Frans van Egmond

Herman Bouman

Totaal niet naar je foto gekeken maar dit is natuurlijk geen aalscholver maar een gans. Waarschijnlijk een kolgans. Dus een beestje uit Duitsland.

laatvlieger

Er zit ook een metalen ring aan de poot, daarmee kun je ook eventueel nog meer achterhalen
Groet,

Wouter Teunissen

Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

yourigroesbeek

Herman deze Kolgans is in Nederland geringd niet in Duitsland. Frans je kunt de Halsband en pootring invoeren in Geese, of alleen de pootring in griel. Halsband code is halsband zwart : PJ6
Beter een vogel in de hand dan tien in de lucht

Herman Bouman

Het zou goed zijn dat ze dat hier ook nog even bijwerken... Scheelt weer een zoektocht. Of wordt alles via de Duiters geregisteerd?

yourigroesbeek

In principe worden alle vangsten van overwinternde ganzen in Nederland gedaan en is het een vrijwilligers project van verschillende organisaties. De site waar jij naar verwijst gebruikt nog al oude codes van de jaren 2000. Het omdoen van halsbanden bij Kolganzen (eigenlijk bij alle ganzen) wordt tegenwoordig niet meer beschouwd als een project waar een iemand de leiding over heeft. Het is nu een collectief in Geese.org wat wordt beheerd door diegene die de projecten uitvoeren. Op Geese.org staat beter info over de verschillende vanglocaties.

yourigroesbeek

Even bij de ganzenvangers in het boek gespiekt. Het is een jonge kolgans in november geringd in Noord-Brabant.
Als je hem nog even in zou willen voeren zou dat fijn zijn. Als je er niet uit komt laat het maar weten.