Statistieken en aantallen per gebied onjuist

Gestart door Gerrit Kteu, november 03, 2005, 11:23:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit Kteu

Hallo admins en anderen,

Het viel mij zojuist op als je op de verspreidingskaarten van vogels kijkt dat daar verkeerde aantallen worden weergegeven of aantallen onjuist worden weergegeven.

Als je bijv. bij Soortenoverzicht, Vogels een bepaalde soort bekijkt en dan naar Kaart gaat, vervolgens een provincie kiest en dan met de muis over een stip beweegt, dan wordt het aantal waarnemingen gegeven ipv het aantal waargenomen exemplaren zoals aangegeven. Er staat dan bijv. maximaal 2 waargenomen, klik je door dan zie je dat er 8 waarnemingen zijn over alle jaren. Mogelijk dat het maximum aantal exemplaren per waarneming dan niet hoge dan 2 is maar dit lijkt me toch niet helemaal juist weergegeven.

Groeten,
Gerrit  

hiskodevries

Gerrit, het klopt wel.
Je kunt zelf een periode opgeven. standaard is dit van 01-01-1900 tot NU.
de kleur van de stippen correspondeert met het maximaal aantal exemplaren per kmhok binnen de opgegeven periode. De tooltip dit je ziet geeft het exacte maximale aantal voor die soort binnen de periode in dat kmhok.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gerrit Kteu

Ok, daar is wat voor te zeggen.

Mijn opmerking was geboren uit iets anders:

Ik zocht waarnemingen van de Hoogekampse plas in Utrecht. Nu kijk ik bijvoorbeeld naar op de kaart van Utrecht voor de soort Houtduif en ik zag daar dat er maximaal 10 waren waargenomen, terwijl ik onlangs daar 80 tegelijk gemeld heb.
Nu pas zie ik wat de oorzaak is: Het gebied staat twee keer op de kaart (verschillende coördinaten), 1 x als "Utrecht - Hogekampse plas" en 1 x als "Hogekampseplas".

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0