Hoofdmenu

Kleurring Zeekoet

Gestart door gerwinvanhouwelingen, december 01, 2015, 14:40:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

gerwinvanhouwelingen

Een collega van mij heeft van het weekend een dode Zeekoet gefotografeerd met twee ringen om. De kleurring was een gele ring met zwarte letters en de alu-ring begon met NO of met N0 en dan nog een nummer. Iemand enig idee waar hij deze ring kan melden en uit welk land het afkomstig is? Ik vind met google namelijk geen ringprojecten van de Zeekoet.

groeten Gerwin van Houwelingen

Klaas van Dijk

Citaat van: gerwinvanhouwelingen op december 01, 2015, 14:40:09 PMEen collega van mij heeft van het weekend een dode Zeekoet gefotografeerd met twee ringen om. De kleurring was een gele ring met zwarte letters en de alu-ring begon met NO of met N0 en dan nog een nummer. Iemand enig idee waar hij deze ring kan melden en uit welk land het afkomstig is? Ik vind met google namelijk geen ringprojecten van de Zeekoet.groeten Gerwin van Houwelingen

Beste Gerwin,

Vermoedelijk wordt snel meer duidelijk als de foto's van de metalen ring ook ergens online staan, want op de metalen ring moet ook informatie (= een soort van adres) staan van het land waarin deze Zeekoet is geringd. Zou het op een of andere wijze mogelijk zijn om deze foto's online te zetten? Waar precies (in Nederland) is deze Zeekoet gevonden? Vanzelfsprekend is het dan ook erg handig om ook de foto's van de kleurring erbij te zetten.

Groetjes, Klaas

Jeroen Nagtegaal

Zoeits? http://kleurringen.waarneming.nl/waarneming/view/112861014

Die zal naar hetzelfde adres mogen, als het niet dezelfde vogel is.


Details over plaats, code etc. zijn voor het beantwoorden van zulke vragen erg handig.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

gerwinvanhouwelingen

Ja dat zijn ze.... Ik ga de link doorsturen zodat mijn collega de melding kan maken. Hij weet de details.


Bedankt!

nlzorg01

zie ik nou een logger aan de binnenkant van de kleurring?

Jeroen Nagtegaal

Nee, lijkt me gewoon de overlap van de kleurring.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com