Witkopgors - Broekhuizen

Gestart door Edwin Schuller, december 01, 2015, 14:42:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

HPM

Citaat van: OlivierO op december 22, 2015, 21:24:36 PM

Is het weer van dattum?


Van dattum is wat ze bij jullie 'vogelen' noemen.
Herman van der Meer

Jan Borst

Ik werk dagelijks met "mongolen" dus ik vind de woordkeuze nooit zo gepast. Maar ik begrijp heel goed wat Joost hier bedoeld. Zij zijn de reden dat elke keer de verkeerde groep de emmer stront over zich heen krijgt. Daardoor ook de reden dat er veel mensen met een hoop kennis weg zijn gelopen van dit forum (iets dat ik persoonlijk heel erg jammer vind, aangezien dutchbirding bijv. geen handig forum heeft).

Maar er blijven gewoon steeds een paar mafkezen het verpesten voor de rest. Hoe deze groep (we kennen ze allemaal) beter voorgelicht/aangepakt kan worden.... ik weet het zo langzamerhand ook niet meer. Maar snap Joost zijn frustratie iig erg goed.

HPM

Citaat van: Jan Borst op december 22, 2015, 21:57:59 PM
Ik werk dagelijks met "mongolen" dus ik vind de woordkeuze nooit zo gepast. Maar ik begrijp heel goed wat Joost hier bedoeld. Zij zijn de reden dat elke keer de verkeerde groep de emmer stront over zich heen krijgt. Daardoor ook de reden dat er veel mensen met een hoop kennis weg zijn gelopen van dit forum (iets dat ik persoonlijk heel erg jammer vind, aangezien dutchbirding bijv. geen handig forum heeft).

Maar er blijven gewoon steeds een paar mafkezen het verpesten voor de rest. Hoe deze groep (we kennen ze allemaal) beter voorgelicht/aangepakt kan worden.... ik weet het zo langzamerhand ook niet meer. Maar snap Joost zijn frustratie iig erg goed.

Zolang niet iedereen 'het' doet, zijn er altijd mensen die zich ten onrechte aangesproken voelen als hier iets wordt gesignaleerd. Er is hier op het forum volgens mij nog nooit gezegd dat Jantje het had gedaan terwijl het in werkelijkheid Pietje was. Het is wel iets wat kennelijk heel zo gebeurt dat het wel een vast onderdeel van een twitch genoemd mag worden en het lijkt me ieders goed recht om iets wat ze verwerpen te signaleren.

Je snapt Joost heel goed maar door zijn vaagheid gooit hij ook alles op een hoop, uiteraard met uitzondering van zichzelf.
Herman van der Meer

Jan Borst

#125
Citaat van: HPM op december 22, 2015, 22:12:08 PM
Citaat van: Jan Borst op december 22, 2015, 21:57:59 PM
Ik werk dagelijks met "mongolen" dus ik vind de woordkeuze nooit zo gepast. Maar ik begrijp heel goed wat Joost hier bedoeld. Zij zijn de reden dat elke keer de verkeerde groep de emmer stront over zich heen krijgt. Daardoor ook de reden dat er veel mensen met een hoop kennis weg zijn gelopen van dit forum (iets dat ik persoonlijk heel erg jammer vind, aangezien dutchbirding bijv. geen handig forum heeft).

Maar er blijven gewoon steeds een paar mafkezen het verpesten voor de rest. Hoe deze groep (we kennen ze allemaal) beter voorgelicht/aangepakt kan worden.... ik weet het zo langzamerhand ook niet meer. Maar snap Joost zijn frustratie iig erg goed.

Zolang niet iedereen 'het' doet, zijn er altijd mensen die zich ten onrechte aangesproken voelen als hier iets wordt gesignaleerd. Er is hier op het forum volgens mij nog nooit gezegd dat Jantje het had gedaan terwijl het in werkelijkheid Pietje was. Het is wel iets wat kennelijk heel zo gebeurt dat het wel een vast onderdeel van een twitch genoemd mag worden en het lijkt me ieders goed recht om iets wat ze verwerpen te signaleren.

Je snapt Joost heel goed maar door zijn vaagheid gooit hij ook alles op een hoop, uiteraard met uitzondering van zichzelf.

Zoals zo vaak ben ik het weer eens deels met je eens Herman   ;)

Wat mij bij veel zeldzaamheden opvalt is dat er de 1e 2 dagen niets aan de hand is. Pas eind 2e dag/3e dag en daarna, als de fanatieke twitchers allemaal langs zijn geweest komt er een groep mensen waarvan ook 99% zich prima weet te gedragen. Maar net die ene procent die toch elke keer weer een stap dichterbij moet gaan zorgt ervoor dat er elke keer weer een hele discussie ontstaat (kijk alle topics over zeldzaamheden maar na van de afgelopen jaren). Die is meestal gelijk zo fel dat de mensen die zich wel weten te gedragen (en toevallig actief zijn op dit forum, meestal mensen die al wat langer actief zijn en over de nodige kennis beschikken) zich genoodzaakt voelen om te reageren. Aangezien we op een forum zitten en geschreven tekst meestal net iets anders over komt dan gesproken tekst. Loopt vervolgens de gemiddelde discussie uit de hand en verlaten vervolgens de verkeerde mensen dit forum. De mensen die zich niet weten te gedragen zitten volgens mij op geen enkel forum, en vinden het alleen maar leuk om op facebook of birdpix veel "likes" te krijgen bij hun foto's. En hen boeit het welzijn van de vogel of wat de algemene opinie is over het gedrag in het veld verder eigenlijk weinig. Dus nogmaals ik begrijp precies wie of wat Joost bedoelt, maar wat "we" (iedereen vind het namelijk eens stel ongewenste mafkezen) hier nou tegen zouden kunnen doen...... ik weet het zo langzamerhand ook niet meer. De enige hoop die ik heb is dat er niet nog meer kennis weg loopt bij dit forum.

OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Roland_Wantia

Het is alweer even geleden dat Hisko voorstelde om discussies over verstoringen te voeren in een aparte thread. Als het lukt om dat op te volgen, worden de onderwerpen over specifieke zeldzaamheden minder verstoord, evenals de positieve energie die een nieuwe zeldzaamheid oproept en deelnemers stimuleert om aan onderwerpen over zeldzaamheden hun inhoudelijke bijdragen te leveren. Het is mij er niet om te doen om mensen de mond te snoeren maar ongewild is dat wel wat nu op dit forum (zelfverkozen) gebeurt. Groet, Roland

HPM

Citaat van: OlivierO op december 23, 2015, 11:32:05 AM
Citaat van: HPM op december 22, 2015, 21:26:55 PM
Citaat van: OlivierO op december 22, 2015, 21:24:36 PM

Is het weer van dattum?

Van dattum is wat ze bij jullie 'vogelen' noemen.

Nee.

Als jij goesting hebt om te vogelen denk je aan van dattum.
Herman van der Meer

OlivierO

Citaat van: HPM op december 23, 2015, 12:37:14 PM
Citaat van: OlivierO op december 23, 2015, 11:32:05 AM
Citaat van: HPM op december 22, 2015, 21:26:55 PM
Citaat van: OlivierO op december 22, 2015, 21:24:36 PM

Is het weer van dattum?

Van dattum is wat ze bij jullie 'vogelen' noemen.

Nee.

Als jij goesting hebt om te vogelen denk je aan van dattum.

Nee.

"Van dattum" wordt gebruikt om "Is het weer zover" of "is het waar van dat" kracht bij te zetten.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

HPM

Citaat van: OlivierO op december 23, 2015, 13:58:36 PM
Citaat van: HPM op december 23, 2015, 12:37:14 PM
Citaat van: OlivierO op december 23, 2015, 11:32:05 AM
Citaat van: HPM op december 22, 2015, 21:26:55 PM
Citaat van: OlivierO op december 22, 2015, 21:24:36 PM

Is het weer van dattum?

Van dattum is wat ze bij jullie 'vogelen' noemen.

Nee.

Als jij goesting hebt om te vogelen denk je aan van dattum.

Nee.
"Van dattum" wordt gebruikt om "Is het weer zover" of "is het waar van dat" kracht bij te zetten.

Net als ik denken de woordenboeken daar anders over. Maar laat maar.
Herman van der Meer

jeroenroelofsen

Citaat van: HPM op december 23, 2015, 14:03:42 PM
Citaat van: OlivierO op december 23, 2015, 13:58:36 PM
Citaat van: HPM op december 23, 2015, 12:37:14 PM
Citaat van: OlivierO op december 23, 2015, 11:32:05 AM
Citaat van: HPM op december 22, 2015, 21:26:55 PM
Citaat van: OlivierO op december 22, 2015, 21:24:36 PM

Is het weer van dattum?

Van dattum is wat ze bij jullie 'vogelen' noemen.

Nee.

Als jij goesting hebt om te vogelen denk je aan van dattum.

Nee.
"Van dattum" wordt gebruikt om "Is het weer zover" of "is het waar van dat" kracht bij te zetten.

Net als ik denken de woordenboeken daar anders over. Maar laat maar.

Uit de VanDale (oftewel hoe wij het in NL zouden gebruiken) (klik) ;
Citeer
dat·tum
1
van dattum vergezeld door een gebaar ter aanduiding van een niet nader te noemen zaak; hij denkt alleen maar aan van dattum bv. seks, geld
- See more at: http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=dattum&lang=nn#.VnqcqLbhCuU
In het vlaams (klik)
Citeer
dattum, het is weer van ~ (uitdr.)
het is weer zo, het is weer het geval, het is weeral van dat

uitspraak: dattem

Zit wel wat verschil in, maar ook niet zo heel veel......
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

frankneijts

Kom jongens, deze draad gaat al lang niet meer over die Limburgse Witkopgors (en bleke Geelgorzen), dus òf een nieuw topic starten òf bij de les blijven s.v.p.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'