Hoofdmenu

Zilver of Pont?

Gestart door arnoniehof, december 02, 2015, 12:52:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

arnoniehof

Ik ben nog niet zo deskundig in deze soorten. Viel in grote groep op door enorm witte kop.


Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/112932813
onzeker Pontische Meeuw - Larus cachinnans gezien op 2015-12-02 Leeuwarden - Blitseard
Foto's:




bij voorbaat dank Arno Niehof
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

Rikstar

ik zeg Zilvermeeuw maar misschien dit topic beter verplaatsen naar het meeuwentopic.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Steven Wytema

Ik zeg ook Zilver. Hij heeft misschien wel een druppeltje pontenbloed in zich, wat zich uit in die brede zwarte staartband en de iets geaccentueerde witte kop, maar elk ander kenmerk* schreeuwt Zilver.
Dit topic is inderdaad beter op zn plek in het meeuwen subforum.


* Veel wit in dekveren, grof gekartelde tertials, nog niet ver in mantelrui, geen duidelijke luxaflex in binnenste handpennen en flink wat tekening op bovenstaart. Om maar eens wat te noemen voor een medium meeuwenvogelaar
Steven Wytema


frankmeer

Mooie Zilvermeeuw, de foto's zijn wel erg duidelijk dus geen twijfel mogelijk hierover. Alle schouder/mantelveren zijn trouwens wel degelijk vervangen en een witte kop is niks om je voor te schamen als Zilvermeeuw.
Frank van der Meer