Een pop van een Kleine Vos (leeg)? Of toch iets anders?

Gestart door thomas112, december 11, 2015, 02:02:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

thomas112

Waargenomen in een fietstunneltje op 11-12-2015. Veel kleiner dan normaal mocht het van een Kleine vos zijn.

Rayan Majoor

Het is van een witje, durf niet echt te zeggen of het het klein koolwitje, groot koolwitje of klein geaderd witje is. De kleuren zien eruit alsof hij vanbinnen aan het rotten is (dan verkleur hij en wordt hij uiteindelijk zwart. Heb dat een keer gehad en toen ik hem weg wilde halen ging de pophuid open en heb ik nog anderhalve maand lang met een enorm stinkende, doordringende geur op mijn kamer gezeten :-\ ).
Ik weet niet precies óf er nog een specifieke doodsoorzaak hieraan verbonden kan worden en dus ook niet welke.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

thomas112

Hallo Rayan,

Super fijn nu weet ik in welke richting ik moest gaan zoeken. Ik zat er natuurlijk heel ver af met een Kleine Vos besef ik me nu.
Gelet op de kleur lijkt deze me toch van een Klein koolwitje te zijn. Deze komt toch ook in deze kleur voor, al is die van mij inderdaad aan de donkere kant. Ik zal deze als een Klein Koolwitje er op zetten als onzeker.

http://vlindernet.nl/fotoalbum.php?soort=pop&vlinderid=1025