Ik was er bij vanmiddag en ik vond het ook een groot festijn van verstoring:
* De vogel liep zeer onbeleefd over de schoenen van meerdere personen. Dus niet 1x keer, maar nee, heel vaak. Gewoon, met zijn vieze pootjes. Het leek wel alsof de vogel er plezier in had. Iedereen stond aan de grond genageld, bang dat ook hij of zij op de teentjes getrapt zou worden. Dus niet alleen sommige schrijvers op het forum, ook de vogelaars zelf!;
* in plaats van gewoon weg te vliegen naar even verderop, bleef-ie maar eten en vrijwel continu binnen focusbereik te wandelen. Er was een heel eiland beschikbaar maar nee, de vogel vond het nodig om maar in dat ene perkje rond te struinen. Zelden zo'n onbeleefde vogel meegemaakt.
* Tot overmaat van ramp was er ook een vogelaar die zijn hand bijna ten einde raad (want echt, e vogel bleef almaar ruim binnen de minimale focusafstand rondwandelen en hippen) op een houten rand legde, ik vermoed om even uit te huilen; de vogel hipte onherroepelijk op de hand af, en stampte er bijna op. Echt, nog nooit zo'n onbeleefde vogel meegemaakt! Schande.
* Elke vogel snapt dat wij ons best doen om minimaal 5m of meer afstand te houden, en speelt dat spel mee, maar deze Woestijnbezoeker stoorde zich totaal niet aan onze regels.
Het was net zo'n onbehouwen vogel als mevrouw en mijnheer Haakbek, 11 jaar geleden. Hoop het echt nooit meer mee te maken.
Phil