Wederom oeverloper?

Gestart door Leon Olsthoorn, augustus 29, 2007, 18:59:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Leon Olsthoorn

Uit nieuwsgierigheid ben ik gisteren nog even teruggelopen naar de plek in het bos in Oegstgeest waar ik vorige week 3 oeverloper-veren heb gevonden. Weer vond ik 3 veertjes die me zeer sterk aan oeverloper doen denken. Kan iemand dit voor me bevestigen?

En omdat de veertjes nog zo netjes zijn neem ik niet aan dat ze er al een week lagen. Zou deze plaats (klein bos, klein slootje op meer dan 100 meter, veel brandnetels en wat eiken) een vaste overnachtingsplek kunnen zijn?

maten: 50, 33 en 38 mm.
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

keesschreven

Nee, linkse zeker niet van Oeverloper. die ondervleugeldekveertjes zijn lastig.
Ik denk van een Drieteenstrandloper, maar ik weet het niet zeker. Nu even geen tijd.

Kees
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Leon Olsthoorn

Ik heb ze hier samen met de oeverloper-veren die ik eerder vond en ze lijken er heel erg op, hooguit is het zwarte gedeelte iets grijzer. Ik blijf het een hele vreemde plek vinden, een paar kleine stinzenbosjes met nauwelijks omgeven door 2 heel kleine weilandjes met weinig water en verder alleen woonwijken. Niet echt een plek waar je steltlopers zou verwachten, midden in zo'n klein stinzenbosje
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

keesschreven

Bij deze bevestig ik mijn eerste gedachte. Ik zat te twijfelen tussen Bonte en Drieteenstrandloper. Het cruciale verschil bleek, na zoeken in eigen verzameling en op verensites, de roodbruine schacht bij de Bonte tegenover de witte schacht bij de Drieteen.
De dekveetjes horen waarschijnlijk wel bij de Oeverloper.

Kees
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Leon Olsthoorn

Bedankt, zoals ik net zei, ik had het nooit verwacht, maar dat geldt voor oeverloper evengoed
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!