Vale Gier of Monniksgier???

Gestart door dupont, augustus 29, 2007, 19:13:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

dupont

Op de site van Dutch Birding is in de Picture Gallery een tweetal foto's te zien van een Vale Gier bij Venlo, gefotografeerd door Helmut Klein op 23-08-2007.

Vandaag ontving ik een e-mail van Robert Keizer die zich afvroeg waarom dit niet mogelijk een Monniksgier is. Ik durf mij dit ook af te vragen. Daarom post ik dit onderwerp nu.

Op de foto is een egaal donkere vogel te zien. Dit zou niet op een Vale Gier passen, tenzij dit het gevolg is van lichtval. Ook het ontbreken van een ronde vleugelachterrand pleit (meer) voor Monniks- dan voor Vale Gier.

Wie heeft de mogelijkheid om de foto te vergroten en wat is jullie mening hierover?

http://www.dutchbirding.nl/pics/pictures.php?page=1&id=4248

MVG
David Uit de Weerd
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Bram Rijksen

vraag me af of het niet dezelfde vogel is.. de vorm van de linkervleugel waarbij de buitenste twee handpennen een beetje 'tegen elkaar aangeplakt' en de volgende twee een beetje slordig over elkaar heen lijken te liggen zien ik bij beide vogels, inlusief de 'hap' in de armpennen. Bovendien lijkt de rechtervogel -na flink opgelicht te zijn- toch een opvallend lichte kraag te hebben.

Predator

Citeervraag me af of het niet dezelfde vogel is.. de vorm van de linkervleugel waarbij de buitenste twee handpennen een beetje 'tegen elkaar aangeplakt' en de volgende twee een beetje slordig over elkaar heen lijken te liggen zien ik bij beide vogels, inlusief de 'hap' in de armpennen. Bovendien lijkt de rechtervogel -na flink opgelicht te zijn- toch een opvallend lichte kraag te hebben.
Het is  ook dezelfde vogel..

Maar ik denk niet dat je uitsluitsel zal krijgen met deze foto's
Groet, Maarten

Bram Rijksen

nou ja, dat beest links lijkt me toch vrij duidelijk een vaaltje... Als dat dezelfde is als de rechter vogel, is dat dus géén monniksgier.