Onbekend insect op kantoor, uit Zuid-Amerika

Gestart door Geranne, november 07, 2015, 12:35:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Geranne

Goedemiddag,

Ik hoop dat ik hier aan het goede adres ben en dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb voor zo'n 8 weken terug kurken boomstammen geplaatst als decoratie bij een klant op kantoor. Nu zwerven er door het kantoor beestjes die hoogstwaarschijnlijk uit de boomstammen komen. Nu zou ik heel graag willen weten wat voor beestje dit is, zodat we ook uit kunnen gaan zoeken wat nu te doen. De boomstammen zijn geïmporteerd vanuit Zuid-Amerika. Land van herkomst weet ik niet..

Alvast bedankt!

Frank van de Putte

Ik denk een soort boktor, lijkt een beetje op onze Wespenboktor. Ik zou er zeker eentje bewaren, er is vast wel een kenner die geïnteresseerd is in dit soort beestjes.
Overleven zullen ze hier toch niet, zeker niet in de winter. Ik zou ze vangen, en in elk geval niet buiten loslaten.

groetjes,
Groetjes,

Frank van de Putte

arpwifi

Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Ed Colijn

Citaat van: Frank van de Putte op november 07, 2015, 12:58:13 PM
Ik denk een soort boktor, lijkt een beetje op onze Wespenboktor. Ik zou er zeker eentje bewaren, er is vast wel een kenner die geïnteresseerd is in dit soort beestjes.
groetjes,

hier is de kenner ;) ik stuur je een mailtje Geranne.
groet,

Ed Colijn
NEV Sektie Everts