Hoofdmenu

(geen) Borstelkrans

Gestart door argusoog, november 03, 2015, 14:08:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

argusoog

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
[/size]Het betreft deze waarneminghttp://waarneming.nl/waarneming/view/109860952onzeker Borstelkrans - Clinopodium vulgare gezien op 2015-11-02 Veldhoven
Foto's:

Toelichting:Ik kan er niks anders van maken, maar een (bloemen)krans zie ik niet... Hier is ik denk 2 jaar geleden ingezaaid langs talud nieuw fietspad (niet op kaartje), nu verwilderd met ingezaaide en zelfstandig gevestigde soorten. Dit is de enige plant van deze soort die ik kon vinden.

bij voorbaat dank,
Paul Janssens
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

Sipke Gonggrijp

Toch denk ik ook aan een armbloemige borstelkrans.
Groet, Sipke.

argusoog

Citaat van: Sipke Gonggrijp op november 03, 2015, 19:30:45 PM
Toch denk ik ook aan een armbloemige borstelkrans.
Groet, Sipke.


Dan zal het zo zijn. Ik verwijder de 'onzekerheid'  :) . Hartelijk dank!
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

M.V.S

Waarom ga je in het stedelijk gebied, in een inzaaistuk bij een soort die ook in zaaimengsels zit toch uit van een spontane vestiging?

Dit lijkt me geen natuurlijke groeiplaats, en daarom verdient deze waarneming m.i. minstens van een ESC voorzien te worden.
Groetjes, Marc

argusoog

Citaat van: M.V.S op november 03, 2015, 21:32:31 PM
Waarom ga je in het stedelijk gebied, in een inzaaistuk bij een soort die ook in zaaimengsels zit toch uit van een spontane vestiging?

Dit lijkt me geen natuurlijke groeiplaats, en daarom verdient deze waarneming m.i. minstens van een ESC voorzien te worden.


Omdat ik van deze soort maar 1 enkele plant gevonden heb en dit talud inmiddels behoorlijk verwilderd is. Maar de validator heeft ook liever een ESC bij de waarneming, dus leg ik me daarbij neer  :angel: . En de soort komt in deze regio in het wild inderdaad nauwelijks voor, zag ik.
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens