Goudhaan en vuurgoudhaan roep

Gestart door tonrotterdam, oktober 27, 2015, 17:42:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

tonrotterdam

De zang tussen beide soorten is prima te doen
alleen de roep blijft een probleem er is namelijk 1 roep die precies hetzelfde klinkt en ik hoor het verschil niet echt.
Heb een website erbij gepakt www.xeno-canto.org en ik kom er niet echt uit  :rolleye:
misschien heeft iemand een goede tip.

frankneijts

Citaat van: tonrotterdam op oktober 27, 2015, 17:42:15 PM
De zang tussen beide soorten is prima te doen
alleen de roep blijft een probleem er is namelijk 1 roep die precies hetzelfde klinkt en ik hoor het verschil niet echt.
Heb een website erbij gepakt www.xeno-canto.org en ik kom er niet echt uit  :rolleye:
misschien heeft iemand een goede tip.

Oefenen, oefenen ... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

tonrotterdam

Ja oefenen doe ik zeker haha
ze zitten vaak hoog in de bomen het sterft op dit moment van de goudhanen in het bos en af en toe in tuinen. ;)

frankneijts

Citaat van: tonrotterdam op oktober 27, 2015, 19:47:11 PM
Ja oefenen doe ik zeker haha
ze zitten vaak hoog in de bomen het sterft op dit moment van de goudhanen in het bos en af en toe in tuinen. ;)

Dus een uitgelezen kans om te proberen het verschil tussen die goudhaantjes te horen!
(Want je hebt niks aan goedbedoelde pogingen tot beschrijving van de verschillen door anderen: ze zijn namelijk erg klein en deels gebaseerd op 'gevoel' waardoor het echt het allerbeste is om zelf proberen de verschillen te ervaren..)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jacob Molenaar

Ik zeg altijd: als je een goudhaantje hoort en je twijfelt, loop er naartoe en probeer 'm in de kijker te krijgen. Als je dit vaak herhaalt hoor je het verschil steeds vaker.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

tonrotterdam