Nijlgans metaal, voldoende cijfers?

Gestart door mgieskens, november 13, 2015, 22:35:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

mgieskens

Vandaag Nijlgans G7YT weer gezien: http://waarneming.nl/waarneming/view/110523615
Dit keer kon ik dichtbij genoeg komen om ook de metalen ring van verschillende kanten leesbaar op de foto te krijgen.
Alleen mis ik een stuk overlap bij de laatste cijfers.
Ik kom tot 8.059.40 en een 2 als laatste cijfer. Ik vermoed dus: 8.059.402
Zijn dat voldoende cijfers of mis ik nog iets?
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Henri25

Dat zijn voldoende cijfers en de ring is compleet! Maar de kleurringen waren ook genoeg geweest om hem in te kunnen voeren :). Meld je hem op Geese.org?
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

mgieskens

Citaat van: Henri25 op november 13, 2015, 22:39:31 PM
Dat zijn voldoende cijfers en de ring is compleet! Maar de kleurringen waren ook genoeg geweest om hem in te kunnen voeren :). Meld je hem op Geese.org?
Hij was al ingevoerd met de kleurringen. En ja, die zijn in principe genoeg. Deze gans zit hier nu al bijna een jaar (sinds hij geringd is) op dezelfde plek.
Het was dit keer meer de "uitdaging" die zich voordeed, om ook de metalen ring een keer te kunnen aflezen.  B)
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Henri25

Aah leuk! Snap ik helemaal :). Je kunt het nummer wat je hebt afgelezen ook even checken door de 'life history' van deze vogel op te vragen in Geese.org. Daar staat het metalen ringnummer ook op aangegeven. Ik ga er nu even vanuit dat je weet waar je deze kunt vinden en anders hoor ik het wel  :duim:
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

mgieskens

Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Henri25

Ah, ja dan is het nog even geduld hebben :). Ze komen vast gauw!
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland