Hoofdmenu

Vangen

Gestart door Gert Veurink, augustus 26, 2007, 22:20:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

Taka

CiteerNet als dat je zelf kiest om door rood te rijden als er niemand aan komt.
Als je op zo'n moment geflitst wordt ben je toch de klos. En terecht vind ik. Het is maar net de vraag in hoeverre je kan beoordelen of er niemand aan komt. Weet je zeker dat je de onopvallend geklede fietser zonder licht die wel groen heeft zal zien aankomen?

Wat betreft het vangen: volgens mij gaan we er nooit helemaal uit komen. Als je echt wil dat niemand de natuur kwaad doet, moet je er een hek omzetten en een klein legermachtje om het hek te bewaken. Dat lijkt me niet de bedoeling. De natuur die we hebben is er voor de mensen (op lange termijn overleeft de natuur de mensheid).

Je kan mensen natuurlijk ook met een handjes-op-de-rug beleid langs de natuur laten schuifelen, maar dat lijkt me dat ieder van ons hier toch liever wat dieper de natuur in duikt. Dan kan je nog wel proberen om een andere grens te trekken, maar dat wordt echt ondoenlijk. Geen bloemen meer plukken? Of soms wel en soms niet? Of sommige soorten wel en sommige soorten niet? Alleen voor onderzoek? En wanneer is iets onderzoek? Je komt er niet meer uit.

Een maandje geleden liep ik door onze Nederlandse natuur en zag dit. De strikjes geven aan waar een orchidee groeit. Daar moet niet gemaaid worden.
(Sybe)

Stippen

#61
Wie vangt wie nou eigenlijk??
(Moest een helepoos stil blijven zitten totdat ie eindelijk weg wou, en toen ging hij op mn schouder zitten! maar dat is lastig fotograferen)
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

huysse

#62
CiteerDe natuur die we hebben is er voor de mensen
Waarom?
En zou je daarom maar mogen doen wat je wilt?

groet,
Marijke

Goyatlah

Vind ik ook een rare redenatie. En als je nu een brandnetel was?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Taka

Citeer
CiteerDe natuur die we hebben is er voor de mensen
Waarom?
En zou je daarom maar mogen doen wat je wilt?

groet,
Marijke
Voor wie anders?

En ik beweer toch niet dat natuur maar vernield moet worden. Wat ik beweer is dat het onmogelijk is om precies voor te schrijven wat wanneer wel of niet mag. Het punt is namelijk dat je op het moment dat een mens zich in de natuur begeeft, hoe dan ook de natuur wordt verstoord. Misschien heel minimaal, maar toch. Vogels schrikken op, er wordt op een plant getrapt. Misschien een bloemetje geplukt.

Het gaat gewoon niet lukken om een goed onderbouwde grens te stellen. Geen libel vangen maar wel een mug doodslaan?  
(Sybe)

Taka

CiteerVind ik ook een rare redenatie. En als je nu een brandnetel was?
Dan zou ik af en toe voor mijn ontspanning de stad in gaan om mensen te bestuderen.
(Sybe)