Hier kom ik niet uit..

Gestart door javanerkelens, augustus 26, 2007, 21:33:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

javanerkelens

Ben al een poosje aan het zoeken, maar helaas .....hier kom ik niet uit.
Of ik zoek in de verkeerde richting of ik kijk er straal overheen, maar ik heb geen idee......

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

Arp

Absoluut wilde gok: Iets in de richting van Delphacidae?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

javanerkelens

Ben je toch goed....

Heb de site meteen in mijn favorieten gestopt

Kan ik op verder zoeken nu........Ik vind de paradelphacodes paludosa het meest lijken, maar eerst maar even goed verder determineren voordat ik weer een te overhaaste conclusie ga trekken.

En weer hartelijk dank !!!!!!!!!

Groet Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

Arp

#3
CiteerBen je toch goed....
*bloos*  ... maar eerlijk gezegd moet je echt niet teveel waarde aan mijn suggesties hechten, want ik ben dus echt een ongelovelijke leek - zat bij dit beest zelfs eerst heel even richting stofluis te denken bijvoorbeeld(!) Vinnet alleen wel leuk om een beetje "mee te raden" en zolang de experts nog niet hebben geantwoord heb je er misschien toch wat aan (nou ja, als je van kastjes, muren, kluitjes en riet houdt  :gap: )

Let ook even op want die gekke pagina is een Japanse - dus grote kans dat veel soorten hier niet voorkomen (plus dat het misschien zelfs de verkeerde familie is), maar goed die Paradelphacodes paludosus hebben we in elk geval wel. Ik neem aan dat je deze Duitse ook al had gevonden dan? ;)

De vleugels van jouwe zijn overigens wel echt een stukske langer dus ik zou me er nog maar niet in vastbijten ....  :huh:  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

javanerkelens

#4
Nou ik moet bekennen dat ik mij rot heb gezocht en helemaal niets vond wat er op leek, dus.... ik ben nu al een stuk verder.......
En ook ik ben een leek, maar ik merk wel dat door veel te zoeken en op z'n tijd ook ....helemaal mis te zitten....  :whistle:   , ik wel veel leer en op steeds meer site's kom, die weer veel informatie leveren.
Werkt een beetje verslavend.....
En nog even over mijn beestje, ik zit ook in over de lengte van de vleugels, dus toch misschien kijken of de echte deskundigen onder ons, misschien iets meer weten, maar ik ga zelf ook even aan de slag............met een microscopisch oog alles goed bekijken......pootjes, borststuk, haartjes, antennes..........

Hartelijke groet Joke   :duim:
Groet,
Joke (van Erkelens)

Arp

Die vleugels kan misschien nog wel kloppen want op die Duitse site die ik hierboven ergens gelinkt heb staat vrij nadrukkelijk dat er van veel soorten zowel lang- als kortvleugelige individuen voorkomen.

Een foto iets meer vanaf de zijkant zou nog zekerheid kunnen bieden over de familie, omdat deze een duidelijke grote doorn aan de achterpoot zou moeten hebben - dus als je nog meer aanzichten hebt moet je daar eens op letten - is op een vage/onscherpe misschien ook nog wel te herkennen.

En nou hou ik op met wijsneuzerij en mag een echte expert zeggen of het allemaal klopt  :gap:  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Th.Heijerman

Het betreft wel een Delphcide. Heb een "echte expert" gevraagd en die zegt dat het een Javasella zou kunnen zijn, maar dat hij er voor een zekere determinatie niet goed opstaat ...

Theodoor

javanerkelens

#7
Hierbij dan het haakje aan de achterpoot........!!
(ik heb nog eentje van de zijkant, mocht het nodig zijn)

Groet Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)