Wit gekopte Krakeend man. Komt dat vaker voor?

Gestart door boogey55, oktober 09, 2015, 16:58:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

boogey55

Diependal
Groet, Pim Frijling
Wolvega

jfbouwmeester

Foto's zijn zo onduidelijk. Niemand kan hier iets mee, zelfs plastic badeendjes zijn niet uitgesloten.
Sorry hoor.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

mgieskens

Citaat van: jfbouwmeester op oktober 12, 2015, 20:45:50 PM
Foto's zijn zo onduidelijk. Niemand kan hier iets mee, zelfs plastic badeendjes zijn niet uitgesloten.
Sorry hoor.

Jan Bouwmeester
Je kunt ook overdrijven. Ik herken hier, weliswaar met enige moeite, nog wel een koppeltje Krakeend in.
Of die witte kop (of deel daarvan) een mutatie zijn of een het gevolg van een kruising met een Parkeend, durf ik niet te zeggen.
Hybrides tussen Krakeend en Wilde eend schijnen wel voor te komen, dus een Parkeend (verfokte Wilde eend) zou ook moeten kunnen.
Persoonlijk zou ik eerder denken aan een leucisme.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

jfbouwmeester

Natuurlijk overdrijf ik. De nek op de onderste foto, ziet er uit als een parelduiker door al die pixels?
;)

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Henri van Dodeweerd

Plastic badeendjes zijn uitgesloten, omdat de vogels op beide foto's een andere houding hebben ;)
Foto's inderdaad heel onduidelijk. Als ik mocht gokken dan zette ik in op parkeend, maar ja, ik mag niet gokken, dus zou ik zeggen het is een eend.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

boogey55

Dank voor de reacties. Dat het een krakeend is is bijna zeker, hoewel ik de snavel wat groot vond. Maar de tekening onder de kop was toen ik 'm zag van een krakeend. Ook het vrouwtje waar hij mee samen was.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

migratorius

Jammer dat de foto zo slecht is, maar hij lijkt inderdaad wel aardig op een ♂ Krakeend. Misschien kun je de foto nog wat lichter maken of het contrast vergroten?
Een betere foto is denk ik wel nodig om een hybride met een "Soepeend" uit te sluiten. Aangezien hybriden Wilde Eend × Krakeend voorkomen, zou het dat eventueel ook kunnen zijn.

JanHein

boogey55

Dat heb ik al geprobeerd, lukt niet beter. Maar ik ben tevreden met het gegeven antwoord.
Groet, Pim Frijling
Wolvega