programma om foto's en video's met datumweergave van camera af te halen

Gestart door paulhoekstra, oktober 07, 2015, 21:12:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

paulhoekstra

Een paar maanden geleden ben ik overgestapt van een Nikon-camera naar een camera van Sony. Ik haalde eerst altijd mijn foto's van de camera af met behulp van het programma van Nikon (ViewNX2), alleen dat programma kan de video-bestanden (.m2ts) van mijn nieuwe camera niet lezen. En bij het programma van Sony (PlayMemoriesHome) kan je niet automatisch bij het downloaden van de foto's de datum en tijd in de bestandsnaam neerzetten.


Dus mijn vraag: Weet iemand of er een computerprogramma is om foto's en video's van een camera te downloaden met de volgnde 2 functies:
-.m2ts bestanden moeten kunnen worden afgelezen
-bij het downloaden moet er de optie aanwezig zijn om de datum en tijd aan het bestand toe te voegen, dus dat je zo een bestandsnaam krijgt: 20151007_21:10:30_foto.jpg in plaats van een standaardnaam zoals DSC001.jpg.


Alvast bedankt voor tips voor een programma. En alvast dubbel bedankt indien het programma zowel met Linux als Windows werkt.
groeten,
Paul

gerbenth

Ik gebruik hier Dropbox voor. Ik verbind canon superzoom met pc en dropbox downloadt foto's, hernoemt ze (naar keuze  jaar of dag eerst) en zet ze in de dropbox map.
Dit gaat soepel en vlot

Succes
Groeten
Gerben

paulhoekstra

Bedankt! Werkt dat ook offline of alleen met internetverbinding?
groeten,
Paul

gerbenth

#3
Dropboxmappen kun je offline gebruiken maar wat ik beschreef gaat via internet en is niet geschikt voor een beperkt internet-abonnement. Het is misschien wat omslachtig maar werkt heel goed en vergt na aanpassing van wat instellingen niet veel meer dan de camera met de pc verbinden. dropbox doet dan de rest.

ik weet niet of Dbox ook bijzondere extensies snapt

Succes
Groeten
Gerben