Hoofdmenu

Boleet?

Gestart door maarten1023, september 27, 2015, 15:29:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

maarten1023

GOedemorgen,

Misschien onmogelijk vanaf foto.. maar welke boleet zou dit kunnen zijn? Wellicht een peperboleet?

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/108958791



bij voorbaat dank Maarten van der Wolf
Groet,

Maarten

maarten1023

#1
Iemand enig idee? (Als het niet vanaf de foto te determineren is wil ik dat ook wel weten eigenlijk!:)

Als aanvulling: Op zeer vochtige grond, hier en daar struikheide, tegen een ven aan. Ook veenmos. Tussen eik en grove den, verder geen bomen nabij. Op sommige plekken stonden ze dicht tegen elkaar aan gegroeid, hier en daar kwam de hoed zelfs in de verdrukking. Hoed leek beetje vochtig.
Groet,

Maarten

Gert Kremer

peperboleet smaakt naar peper (scherp) en een Koeienboleet is glad (slijmig) op de hoed en onder/bij naaldhout.   
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

ratje

Kan dit de gewone Hosteelboleet zijn? Die hebben ook grote buisjes en bij naaldbomen (althans daar heb ik ze gevonden)

Gert Kremer

Citaat van: ratje op september 28, 2015, 10:13:57 AM
Kan dit de gewone Hosteelboleet zijn? Die hebben ook grote buisjes en bij naaldbomen (althans daar heb ik ze gevonden)

Holsteelboleet heeft toch een "soort" ring om de steel Hannie.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

maarten1023

#5
De opties die langs heb zien komen heb ik ook aan gedacht. Thanks ;-)
Ik  dacht dat holsteel ook afviel omdat de bovenkant van de steel er heel anders uitziet.. en helaas geen doorsnede gemaakt.
Peperboleet en Koeienboleet lijken het best te passen.. maar het kan er natuurlijk maar 1 zijn :-) Ik neig nu naar een koeienboleet.. Maar ik hoop nog steeds dat iemand het met zekerheid kan zeggen!
Groet,

Maarten