Mooiste vlinderfoto's!

Gestart door WJ, september 26, 2015, 15:58:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

marliehuskens

Mijn twee favorieten.
Groeten Marlie.

marliehuskens

tweede foto, was iets mis gegaan.

Rayan Majoor

Nou, ik begrijp wel waarom dat de favorieten zijn ;D
Dat groentje met die vleugels zo ver van elkaar afgeschoven... dat zie je niet vaak! Erg mooi
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Kwartel59

Een van mijn mooiere nachtvlinderfoto's. Een essengouduil die van de stroop komt snoepen.
Wim Vermeulen, Bakel, Brabant
Gebruiker Telmee

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

WJ

Deze is met heel mooi licht gemaakt, wat de foto een beetje een doorschijnend uiterlijk geeft  :blink:

Groeten,
Wouter

Rayan Majoor

Inderdaad. Ook mooi gedaan zo door de omgeving wazig te doen en echt alleen het midden scherp te doen. Geeft een erg leuk effect zo!
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

sjonnoh

Al flink wat mooie foto's hier te zien (voornamelijk die van Jacob Molenaar ;) )
Hierbij mijn beste foto's tot nu:
Groot Dikkopje:


Oranje Luzernevlinder:


Gewoon Blauwtje (man)


Nog eens een Gewoon Blauwtje (man):


Koningspage:


Groot Kustdikkopje:


En tot slot Lycaena salustius:
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Rayan Majoor

erg mooi inderdaad! Zo van dichtbij en toch zo scherp op bepaalde delen van de vlinder... daardoor zie je weer op een andere manier hoe mooi vlinders zijn ;D
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

sjonnoh

Bedankt! Je moet inderdaad bij vlinders niet al te dichtbij fotograferen, anders heb je al gauw dat bepaalde delen van de vleugels wazig beginnen te worden (of juist het lichaam) ;D
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

WJ

Dit kan ook mooi zijn hoor. Het hangt er alleen een beetje van af uit welke hoek je het dier fotografeert.
Groeten,
Wouter

jfbouwmeester

Ik wil ook nog wel een bijdrage leveren.
In mei zat er een Hagedoornvlinder in het groen. Eerst even een paar natuurlijke foto's van deze vlinder gemaakt. Daarna gesmokkeld en op een roos gezet. ;)

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Rayan Majoor

haha, leuk. 'creatief zijn met vlinders' heet dat ;)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

WJ

Groeten,
Wouter

jfbouwmeester

jfbOUWMEESTER

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rayan Majoor

Mijn zus wil altijd erg graag van heel dichtbij de vlinders fotograferen... gaf een leuk effect toen ik ook een foto aan het maken was ;D




Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

DiederikN

Haha, die laatste foto is een mooi kijkje achter de schermen  :P Ze komt wel heel dichtbij!

Rayan Majoor

Citaat van: DiederikN op februari 05, 2016, 11:51:30 AM
Haha, die laatste foto is een mooi kijkje achter de schermen  :P Ze komt wel heel dichtbij!

Dat zeg ik ook altijd tegen haar en toch is ze altijd teleurgesteld als de vlinder verschrikt wegvliegt :rolleyes:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

gbeersma

Deze pasja kwam ik in Zuid Frankrijk tegen. Ik vind het een van de mooiste Europese soorten.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

Rayan Majoor

de pasja, Charaxes jasius, inderdaad ook een van mijn favorieten. Maar die komt toch niet zo vaak voor in Zuid-Frankrijk? Ik dacht vooral langs de middellandse zee...
Haast elke foto met de pasja erop wordt gelijk een prachtige foto, dus zo ook bij deze  ;)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

gbeersma

Ik had ze in Frankrijk nooit eerder gezien, maar deze vloog echt in Zuid Frankrijk, ergens tussen Marseille en Nice. En dat ligt inderdaad langs de Middellandse Zee.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

Rayan Majoor

nou ja, in ieder geval leuk om er een gezien te hebben ;)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

john.2400

Zal ook eens een poging doen om een (mooiste) foto te plaatsen.Vind deze van een Heideblauwtje - Plebejus argus 010914 gemaakt in het Leersumse Veld

Rayan Majoor

ook weer erg mooie foto... mooi scherp op de vlinder zelf en achtergrond wazig, zeker bij zo'n vlinder als deze met heide als achtergrond erg mooie foto  ;)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rayan Majoor

#56
Ik zat nog even wat foto's door te nemen die ik nog in moest voeren en toen kwam dit klein koolwitje ook even om het hoekje kijken... vond het wel een leuk gezicht :blink:



Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Rayan Majoor

#58
Citaat van: Jacob Molenaar op maart 31, 2016, 17:58:27 PM
Vandaag gemaakt?

nee, op 19 september 2015. Deze was nog niet zo lang hiervoor uit de pop gekropen (er zaten genoeg rupsen in mijn tuin en deze pop had ik toevallig ontdekt)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

jack_windig

Maar deze is wel van vandaag. Wat is het toch heerlijk als het voorjaar eindelijk goed op gang komt:



http://waarneming.nl/waarneming/view/116058959
Citroenvlinder - Gonepteryx rhamni gezien op 2016-04-03 Lelystad - Archipel