Mooiste vlinderfoto's!

Gestart door WJ, september 26, 2015, 15:58:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

WJ

Intussen bestaan er al topics voor mooie foto's van libellen, vogels, zoogdieren en volgens mij ook planten. Is het niet leuk om dan te beginnen met de mooiste vlinderfoto's? Toch ook prachtige beesten met vaak mooie kleuren. Foto's van Nederland, België en buitenland zijn hier welkom.  :duim:
Groeten,
Wouter

jfbouwmeester

Ja hoor, heel leuk idee
hier doe ik graag aan mee
Istie niet om te zoenen
groot koolwitje niet op klompen
niet op schoenen ;)

Jan Bouwmeester

jfbOUWMEESTER

Henri van Dodeweerd

Nu dit langs komt herinner ik me dat er al een topic bestaat, alleen wat wegzakt is.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

jfbouwmeester

Verdraaid ja,

Je hebt gelijk Henri.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

WJ

Inderdaad zeg! Dat wist ik niet, ik zit hier nog niet zo lang op het forum.
We kunnen verdergaan op dat andere forum of gewoon een nieuwe starten als dat andere helemaal weggezakt is.
Want de winter begint er weer aan te komen, en dat is voor de vlinderliefhebber zonder veel vlinders.
Des te leuker dat je dan naar al die mooie foto's kan kijken.
En bij de libellen zijn ze ook al tot de 90 pagina's gekomen, dus waarom hier niet?

Dat groot koolwitje lijkt me al een leuke start ;D
Groeten,
Wouter

Rayan Majoor

inderdaad leuk idee. Ik heb wel een heleboel mooie foto's, maar zal het niet te vol zetten en er dus maar een paar(?) plaatsen.

(bretons?) spikkeldikkopje in de pyreneeën


hageheld met 1 lamme vleugel




een erg goed gecamoufleerde peper-en-zoutvlinder


en dan nog 2 parende slakrupsen, helaas niet volledig scherpe foto's...




Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rayan Majoor

en dat koolwitje is idd ook erg leuk ;)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

WJ

Mooi Rayan!

Hier al wat van mijn foto's:

Een bruine vuurvlinder




En een mooie parelmoervlinder ;D

Groeten,
Wouter

Rayan Majoor

ook erg mooie foto's! Vooral die laatste van de vuurvlinder geeft echt een leuk sfeertje ;)
en de parelmoervlinder... dat is toch de grote parelmoervlinder?  B)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

WJ

Groeten,
Wouter

jfbouwmeester

Bij mijn eigen vlindermap gaan kijken. Deze twee houden elkaar aan het lijntje!

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Rayan Majoor

haha, ook leuke foto, zeker met het originele bijschrift :blink: Ook leuk dat beide vlinders net iets andere kleur van de vleugels hebben.
Wat ik hier wel bijzonder vind is dat de vleugels van de ene vlinder tussen de voor- en achtervleugel van de andere vlinder zitten. Hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben...? Normaal zitten de vleugels van de een gewoon tussen de 2 voorvleugels van de ander.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

jfbouwmeester

De vlinder of het ei.

Ze dacht de eerste te zijn, was alles wat bestond.
Vlinderei volmaakte vorm, kleuren goed en rond.
Het stille leven, in zichzelf eeuwigheid bewust.
Knaagde zich naar buiten toe... een rups.

Rups vreten als het kon, zo goed zijn jas vervellen.
Een leven zonder bladeren, was niet voor te stellen.
Etend werd er doorgegroeid, nieuw domein bewust.
De laatste jas cellulose goed, paste perfect, pop!

Pop, dit is het wel, veilig levend, bekwaam.
Had zekerheid, eeuwig geluk, verstaan.
Binnenin, haar eigen wezen bewust.
Leefde zij volop in haar buik vlinders!

Fladderen tussen bloemen, dronken als een honingbij.
Schoonheid die oneindig was, op brandnetel een ei.
Lange roltong dronk heel zacht, haar laatste beker uit.
Om in een roes zich af te vragen, wie er eerder was.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Rayan Majoor

Erg mooi gedicht! En dan nog zo'n foto erbij met zo'n zachte, witte achtergrond... erg leuk ;)
Zelf bedacht?
Alleen wel eventjes een opmerking: als pop hebben de meeste vlinders ook geen rust hoor... vaak is dat het stadium dat óf er sluipwespjes uitkomen óf ze nog even laat geparasiteerd worden, maar dat is maar even een kleine opmerking.
Verder erg leuk! :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

jfbouwmeester

#14
Citaat van: r.majoor op oktober 11, 2015, 08:56:16 AM
Erg mooi gedicht! En dan nog zo'n foto erbij met zo'n zachte, witte achtergrond... erg leuk ;)
Zelf bedacht?
Alleen wel eventjes een opmerking: als pop hebben de meeste vlinders ook geen rust hoor... vaak is dat het stadium dat óf er sluipwespjes uitkomen óf ze nog even laat geparasiteerd worden, maar dat is maar even een kleine opmerking.
Verder erg leuk! :duim:

Wat was er eerder, de kip of het ei? Hierdoor heb ik mij laten inspireren.

De beweeglijkheid van de poppen is mij bekend en ook hun gevaren. De landkaartjes zijn bij mij thuis geboren en vrijgelaten. Dat was een klein feestje!

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

WJ

Alleen jammer dat wij de enige drie zijn die deelnemen aan dit topic; hopelijk volgen er binnenkort meer!
Groeten,
Wouter

Rayan Majoor

jup, hoop het ook... maar uit ervaring weet ik dat nog wel aardig wat mensen hier niet kijken, alleen op de 'familieforums' (nachtvlinders, rupsen etc.). Deed ik zelf in het begin ook. Misschien moeten we daar maar wat reclame maken dan...? ;)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

jfbouwmeester

Citaat van: r.majoor op oktober 12, 2015, 15:53:43 PM
jup, hoop het ook... maar uit ervaring weet ik dat nog wel aardig wat mensen hier niet kijken, alleen op de 'familieforums' (nachtvlinders, rupsen etc.). Deed ik zelf in het begin ook. Misschien moeten we daar maar wat reclame maken dan...? ;)

Henri Dodeweerd zei; Nu dit langs komt herinner ik me dat er al een topic bestaat, alleen wat wegzakt is.

Dan kunnen wij dit toch ook gewoon weg laten zakken, het is immers dubbel.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Rayan Majoor

tja... maar als ze beiden zijn weggezakt... we kunnen er toch een weer ophalen dan?
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

bas.drost96

Groeten,
Bas
Totaal 4075 soorten op waarneming.nl ingevoerd

Admin bladvlooien

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Rayan Majoor

Van de foto's van Bas moet ik zeggen dat ze vaak echt een erg leuk sfeertje geven, ook al zijn ze niet altijd helemaal scherp...
En de foto's van Jacob... prachtige foto's! Zo kleurrijk, gedetailleerd... zo krijg ik het niet voor elkaar!
Leuk dat er toch weer wat foto's langsgekomen zijn :blink:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

WJ

Kijk, zo brengen we weer wat leven in de brouwerij! Vooral de parelmoervlinders blijf ik fantastisch vinden. Nog maar een andere dan:





Groeten,
Wouter

Rayan Majoor

haha, die eerste foto is echt leuk zo met die beharing en dan de kop zo die, zeker als je er langer naar kijkt, echt heel grappig is, en inderdaad zijn de parelmoervlinders op zichzelf ook al erg mooi, ook al houd ik (bij de dagvlinders) persoonlijk toch meer van de grote pages en de pasja ;D
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

jfbouwmeester

Citaat van: r.majoor op oktober 13, 2015, 16:38:43 PM
tja... maar als ze beiden zijn weggezakt... we kunnen er toch een weer ophalen dan?

Ja, dat is ook een goede logica.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

driekske1

Laat al die mooie vlinderfoto's maar langs komen. Het hoeven niet altijd bijzondere soorten te zijn, naar ik aanneem. Deze is van de kleine vos vanuit een wat lager perspectief. Misschien vind je 'm wel aardig

Rayan Majoor

haha, die is inderdaad wel grappig!
En inderdaad, hoeven zeker geen bijzondere soorten te zijn. Vandaar dat er ook al koolwitjes, landkaartje en hageheld langskwamen :blink:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

jfbouwmeester

Nou laat ik dan ook nog maar een plaatje neerzetten met een mooi sfeertje van bloemen en licht.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Rayan Majoor

Die distelvlinder past hier echt perfect in... ook erg mooie foto weer!
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl